За даними УКАБ, підвищення тарифів за 3 роки по аграрному напрямку склало 88%
Заплановане "Укрзалізницею" підвищення тарифів на 25% збільшить відтік вантажів на альтернативні види транспорту. Про це в ході громадських консультацій з питань тарифної політики УЗ в Державній регуляторній службі заявив виконавчий директор асоціації "Український клуб аграрного бізнесу" (УКАБ) Олександр Жемойда, повідомляють українські ЗМІ.
За його словами, постійне підвищення залізничних тарифів вже змусило багатьох виробників сільгосппродукції відмовитися від послуг "Укрзалізниці" на користь альтернативних видів транспорту.
"Підвищення тарифів за останні три роки по аграрному напрямку склало 88%. Всі знають, що з року в рік зерно збирають в один і той же час. І традиційно "Укразлізниця" надає в 2,5 рази менше зерновозів, ніж потрібно. До чого це призвело? Ми використовуємо автомобільний транспорт і починаємо використовувати річковий транспорт. Кожен раз, коли ми використовуємо альтернативний шлях, "Укрзалізниця" недоотримує. Все, що "Укрзалізниця" недоотримала, я так розумію, в цьому році ми повинні будемо компенсувати їй за рахунок підвищення тарифів. Але тоді возити ми будемо ще менше. Відповідно, ще більше "Укрзалізниця" недоотримає", - підкреслив Олександр Жемойда.
Віце-президент Асоціації "Скло України" Володимир Цветов у свою чергу заявив, що виробники скла також максимально відмовляються від послуг "Укрзалізниці", які ростуть в ціні, але не поліпшуються в якості.
"Ми відмовилися від залізничних перевезень і сьогодні возимо з Європи автомобільним транспортом. Було важко, але ми вистояли. І сьогодні практично все, що можна було перевести на автомобільний транспорт, ми переводимо. Не тому, що нам це зручно. А тому що економічна ситуація і ситуація з вагонами нас змушують йти на ці рішення. У нас довгострокові контракти на рік вперед підписані. Ми перебудувалися таким чином, що більше 50% ми експортуємо в Європу. І наша рентабельність 7-8%. Ми не говоримо про 30%, як у вантажних перевезень", - зазначив він.
За словами голови асоціації "Укркондпром" Олександра Балдинюка, тарифна політика "Укрзалізниці" призвела до того, що українські виробники харчової продукції втратили свої традиційні експортні ринки і зараз працюють на рівні нульової рентабельності.
"Якщо говорити про харчову галузь в цілому, то падіння експорту за рік на ринки Центральної Азії, країн Кавказу і в Китай склало більше 60%. Тобто фактично 60% експорту ми втратили виключно тому, що ми змушені перевозити непідйомним тарифами. В інших галузях дуже схожа ситуація. Тобто тариф не дає можливості експортувати. З одного боку, ми втрачаємо традиційні ринки. За даними Мінекономіки втрати за рік склали близько мільярда доларів США. А з іншого робимо крок, який ще більше підвищить тариф для експортерів. В умовах, коли на зовнішніх ринках битва йде за кожний долар вартості, ми робимо кроки, які стовідсотково цю вартість збільшать", - зазначив він.
Нагадаємо, раніше галузеві асоціації аграріїв, хіміків, металургів, виробників будматеріалів звернулися в Антимонопольний комітет України з закликом не допустити планованого підвищення вантажних тарифів "Укрзалізниці". На думку галузевих асоціацій, зростання тарифів вже призвело до значного зниження конкурентоспроможності українських виробників на зовнішніх ринках.