ua en ru

Підвищення УЗ тарифів лише частково покриє збитки від пасажирських перевезень, - експерти

Ініціативу "Укрзалізниці" щодо підвищення тарифів на вантажоперевезення на 25% розкритикували великі промислові підприємства та експерти галузі.

На думку галузевих експертів, підвищення тарифів лише частково покриє інфляцію і збитки від пасажирських перевезень - а "Укрзалізниця" так і залишиться збитковим підприємством.

Експерти нагадують, якщо Міністерство інфраструктури затвердить нові тарифи на вантажоперевезення, це стане вже третім істотним підвищенням за порівняно недовгий період: в 2014 р. проводилася індексація на 12,5%, на початку нинішнього - ще на 30%.

Фахівці прогнозують, що стрімка індексація катастрофічно відіб'ється на клієнтах, повністю залежних від перевізника-монополіста, зокрема, може серйозно постраждати металургійна галузь. За словами гендиректора асоціації "Металургпром" Михайла Абросимова, частина підприємств зупиниться, а решта буде терпіти збитки - близько 3 млн грн щомісяця.

Одним із шляхів вирішення ситуації експерти називають позбавлення залізничного відомства монополії на перевезення.

Раніше ЗМІ повідомляли, що монопольне становище "Укрзалізниці" в останні кілька місяців неодноразово було темою корупційних скандалів, пов'язаних з проведенням тендерів на закупівлю палива у компанії WOG, яка входить в групу "Континіум" Ігоря Єремєєва.

"Міністр инфраструкутры Андрій Пивоварський до призначення на державну посаду два роки був генеральним директором "Континіуму". І хоча одним з перших розпоряджень міністра було провести прозорі тендерні закупівлі палива, конкурс виграв... все той же WOG. Адже "Континіум" неодноразово звинувачували в поставках пального за завищеними цінами", - повідомляли ЗМІ.

Нагадаємо, згідно з повідомленням прес-служби "Укрзалізниці" її збитки від пасажирських перевезень у І кварталі 2015 р. склали 2,4 млрд грн.

Зокрема, у поточному році доходи від пасажирських перевезень склали 935,3 млн грн, при цьому витрати на організацію пасажирських перевезень склали понад 3,3 млрд грн. Збитки від перевезень пасажирів у дальньому сполученні становлять 1,4 млрд грн, у приміському сполученні - 966,9 млн грн.

Нагадаємо, раніше міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що міністерство підтримує запропоноване Укрзалізницею підвищення тарифів на вантажоперевезення на 25%.