Підвищення тарифів на залізничні перевезення призведе до зупинки промисловості, - експерт
Рішення Міністерства інфраструктури підвищити тарифи на залізничні перевезення для промисловості є не тільки несвоєчасним, але і необґрунтованим. Про це заявив журналістам голова Федерації металургів України Сергій Біленький.
"Протягом 2014 р. залізничні тарифи для промислових споживачів вже кілька разів переглядалися. В результаті, загальне зростання склало 46%. Якщо до цього додати запропоновану індексацію ще на 25%, то це дасть підвищення на 83% за останній рік", - зазначив він.
На думку Біленького, такого зростання залізничних тарифів промисловість не витримає. "Останнім часом ціни на металопродукцію та залізну руду - основні експортні товари - наблизилися до історичного мінімуму останніх 10 років.
Тому тільки для металургів підвищення тарифів на залізничні перевезення призведе до зростання витрат на 4,5 млрд грн. Загальні втрати для промисловості складуть близько 8 млрд гривень", - повідомив він.
У той же час прибуток "Укрзалізниці" від вантажних перевезень зросте з 14,2 млрд грн до 17,5 млрд грн.
"Зростання тарифів на залізничні перевезення для промисловості привзведе лише до того, що цілий ряд підприємств опиняться на межі. І я не здивуюся, якщо в першому півріччі зупиняться металургійні та інші великі заводи України", - заявив Біленький.
Він вважає, що запасу міцності у промисловості немає. "Тільки металургійні підприємства задекларували близько 24 млрд грн збитками за підсумками роботи в 2014 р.", - зазначив голова Федерації металургів України.
Як повідомлялося, "Укразлізниця" подала в Міністерство інфраструктури пропозицію щодо підвищення тарифів на вантажні перевезення на 25%.