Нині регіони вже заявили про свої потреби щодо "швидких". Так, автомобілі класу А2 - 206 одиниць, класу В - 1063, класу С - 143 одиниці. Всі автівки для екстреної допомоги мають бути надійними в експлуатації та укомплектовані необхідним обладнанням, про це пише "Урядовий кур'єр".
Нині в Україні працюють приблизно 5500 автомобілів швидкої допомоги. Експерти підрахували: щороку заміни потребують майже 600 з них. Адже машини швидко зношуються, долаючи щомісяця понад 30 тисяч кілометрів, зокрема й розбитими дорогами. Тож зрозуміло, що найуразливіша їх частина - шасі.
За всі роки незалежності в країні практично не накопичено досвіду централізованої закупівлі такого медичного транспорту. Як наслідок, до 2011 року медичні заклади в регіонах володіли доволі строкатим автопарком із 50 моделей АШМД, нерідко з 20-річним стажем, ненадійних, дорогих в обслуговуванні та ремонті через багаторазово вироблений ресурс шасі (термін амортизації теоретично становить 7-10 років, а практично - ще менше).
На цьому тлі великим досягненням лікарі називають оновлення в 2012 році Міністерством охорони здоров'я парку "швидких" у пілотних регіонах завдяки централізованій закупівлі 2011 року. З 286 АШМД - 216 автомобілів В-класу і 70 автомобілів С-класу. "У нас є план, згідно з яким передбачено оновлення автопарку швидкої допомоги протягом 3-5 років", - заявила міністр охорони здоров'я Раїса Богатирьова.
На основі досвіду тієї закупівлі, експертна група МОЗ розробила зміни до Національного стандарту ДСТУ 7032:2009, повідомляє часопис.
Нові вимоги передбачають численні удосконалення: комплектація шасі системами безпеки, цільна капсула салону з ударостійкого, легкого, стійкого до дезінфекції матеріалу (раніше виробники використовували ДСП, фанеру). Крім того, значно посилюється тепло- , шумо- і віброізоляція, затверджений більш високий рівень освітлення, кліматичної установки і, звичайно, підвищено вимоги до медобладнання.
На основі оновлених вимог фахівці МОЗ проаналізували виробничі можливості вітчизняних виробників: оглянули сучасні моделі АШМД, що існують на ринку, аналіз їх якості та рівня комплектації.
На новий етап програма забезпечення України машинами швидкої допомоги вийшла на початку 2013 року, коли набув чинності Закон, підписаний Президентом України, "Про екстрену медичну допомогу". До того часу також була прийнята Державна програма активізації розвитку економіки на 2013-2014 роки.
МОЗ прискорив підготовку в регіонах інфраструктури екстреної медичної допомоги, здатної прийняти нові автомобілі і максимально ефективно використовувати їх для порятунку життів хворих. З початку 2013 року в регіонах складають карти базування і маршрутизатори карет екстреної медичної допомоги. Крім того, регіональні фахівці продовжують працювати над створенням потужних диспетчерських пунктів, налагодженням системи оперативного зв'язку й устаткування автопарку новітніми GPS-навігаторами. Все це сприятиме скороченню радіуса обслуговування викликів і дасть змогу прискорити приїзд кожної бригади до хворого. В ході реалізації закону майже в чотири рази збільшено фінансування на придбання ліків для кожного окремого виклику бригади.
Після цих комплексних підготовчих кроків Президент України 24 липня 2013 підписав Закон "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2013 рік "№ 395-VII", яким були визначені джерела бюджетного фінансування програми, що передбачає закупівлю майже 1500 автомобілів швидкої допомоги на суму 922 млн гривень.
Нові вимоги до "швидких" включені в технічне завдання тендера 2013 року.
За інформацією "Урядового кур'єра, право поставляти автомобілі швидкої допомоги в результаті тендеру отримають ті виробники, які виявляться здатними надати машини найкращої якості. При цьому, згідно із законодавством, ціна в переможця повинна бути найнижчою.