Немає сенсу віддавати в приватні руки підприємства, які приносять прибуток - ні з економічної точки зору, ні з соціальної. Про це заявив у ході круглого столу "Перспективи великий Ре/Приватизації в Україні" представник ГО "Фонд суспільної безпеки" Юрій Гаврилечко, коментуючи можливість передачі в концесію порту "Південний".
"Прибуткові підприємства виставляють на приватизацію виключно злодії", - підкреслив експерт.
Ще один учасник дискусії, екс-міністр економіки України Віктор Суслов висловив припущення про те, що порту "Південний" вже "підібрали" майбутнього власника. "Ймовірно, там вже є хороший кандидат, тому це все пояснюється просто. Що стосується приватизації портів і взагалі інфраструктури, треба було не з цього починати. Тому що там виникають відразу монопольні відносини, а в Україні при вкрай слабкій роботі антимонопольних органів все це може вилитися потім у вкрай важкі наслідки для економіки внаслідок завищення тарифів і так далі", - пояснив Суслов.
Директор Інституту аналізу та менеджменту політики Руслан Бортник прокоментував озвучену компанією-оцінювачем "Делойт і Туш" вартість своїх робіт щодо оцінки активів МТП "Южний" - 10 тис. грн.
"Цифра в 10 тис. грн за оцінку майна порту Південний свідчить тільки про те, що просто хтось інший за цю оцінку заплатив. Тобто, ми повинні розуміти, що "Делойт і Туш" не роблять оцінку за такі гроші. Тому, швидше за все, майбутній власник заплатив за цю оцінку. Для чого це робиться? Від оцінки залежить сума майбутнього продажу чи концесійного платежу. Зараз можлива прихована приватизація. Тому в цьому році терміново заспешили з масштабною приватизацією, тому що можна корупційно віддати ці підприємства. Причому, легко можна обгрунтувати людям - ну ціни на ринку зараз такі, більше не дають", - зазначив експерт.
Учасники круглого столу переконані, що в нинішніх умовах неможливо залучити в українську концесію або на приватизацію іноземний капітал. Голова Асоціації власників малого та середнього бізнесу Руслан Соболь провів аналогію концесіонування МТП "Південний" зі скандальною приватизацією Одеського припортового заводу.
"У нас вже склалася традиція, коли втрачаємо самі ласі шматочки економіки країни. Ситуація з портом Південний - не виняток. Це одне з ласих підприємств, яке залишилося в Україні. Наприклад, в кращих традиціях виставляється на продаж Одеський припортовий завод. Він би не виставлявся, якщо б вже зараз не було переможця конкурсу. Напевно, є переможець. Група лобіює інтереси у Фонді держмайна України та у Верховній Раді. Тому, ми скоро побачимо старого-нового власника Одеського припортового, якщо звичайно не втрутяться західні фінансово-промислові групи. Щось подібне відбувається і з портом "Південний", - резюмував Соболь.