Президент України Петро Порошенко підписав закон України № 1322-VII "Про внесення змін до закону України "Про рекламу".
Президент України Петро Порошенко підписав закон України № 1322-VII "Про внесення змін до закону України "Про рекламу". Про це йдеться на офіційному сайті парламенту.
Цей закон дає змогу Україні долучитися до Європейської конвенції про транскордонне телебачення та виконати вимоги Директиви про аудіовізуальні медіа-послуги.
За словами народних депутатів, даний закон обмежує кількість реклами та телемагазинів в телеефірі та готує український телевізійний продукт для трансляції у європейському телевізійному просторі.
Зокрема документ дає визначення поняттю "телепродаж", вводить правову регламентацію телепродажу, тривалості реклами та телепродажу.
"Телепродаж - трансльована на телебаченні безпосередня публічна пропозиція укласти договір купівлі-продажу щодо визначеного товару ", - йдеться у законі.
Згідно з документом, час мовлення та частка телепродажу протягом астрономічної доби та/або години з урахуванням особливостей, встановлених цією статтею, включається та є складовою частиною загального часу мовлення та частки реклами і телепродажу, визначених цим законом, у фактичному обсязі мовлення протягом астрономічної доби та/або години телерадіоорганізаціями будь-якої форми власності. На телепродаж поширюються вимоги, визначені частинами 3-5 статті 13 цього Закону, щодо особливостей розміщення реклами на телебаченні.
Трансляція телепродажу, що здійснюється не спеціалізованими з телеперодажу каналами мовлення, у вигляді окремої програми та/або передачі (телемагазину) повинна мати безперервну мінімальну тривалість 15 хвилин. Максимальна кількість таких програм та/або передач (телемагазинів) протягом астрономічної доби на не спеціалізованих з телеперодажу каналах мовлення не може перевищувати 8, а загальна тривалість їх трансляції не повинна перевищувати 3 годин на добу.
Також, згідно з законом, телепродаж не повинен спонукати дітей укладати договори про продаж чи оренду товарів. Крім того, забороняється спонсорування теле- і радіопередач із використанням назв лікарських засобів та конкретних медичних послуг, які надаються та розповсюджуються за приписом (рецептом) лікаря. Забороняється телепродаж лікарських засобів, медичної техніки, методів профілактики, діагностики, лікування і реабілітації, а також медичних послуг.
"Трансляція кіно- і телефільмів може перериватися рекламою не частіше одного разу протягом кожних 30 хвилин мовлення. Трансляція інших фільмів, у тому числі окремих серій, серіалів, документальних фільмів тощо, може перериватися рекламою не частіше одного разу кожні 20 хвилин мовлення", - йдеться в законі.
Згідно з попередньою редакцією закону, трансляція кіно- і телефільмів, за умови їх тривалості до 42 хвилин, не може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач).
Трансляція кіно- і телефільмів, за умови їх тривалості від 42 до 70 хвилин, може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач) один раз, за умови їх тривалості від 70 до 90 хвилин - два рази.
Трансляція кіно- і телефільмів тривалістю понад 90 хвилин може перериватися рекламою або будь-яким редакційним, авторським чи інформаційним матеріалом (включаючи анонси програм, передач) кожні 30 хвилин за умови, що після останньої перерви фільм продовжується не менше 20 хвилин включно.
Закон також передбачає, що час, відведений на рекламу і телепродажи, не може перевищувати 15% фактичного обсягу добового мовлення телекомпанії (а під час виборчого процесу - 20%), а також, що частка реклами і телепродажу протягом години (60 хвилин) фактичного мовлення не повинна перевищувати 20% (25% під час виборчого процесу).
Нагадаємо, народні депутати підтримали цей закон у другому читанні 5 червня 2014 р. За відповідне рішення проголосували лише 229 нардепів.