Польська Solaris оскаржила в суді результати тендеру, в якому перемогли "Богдан" і Ursus
Найбільший виробник міського транспорту в Польщі Solaris оскаржив у суді результати тендеру, в якому переміг консорціум "Богдана" і польської Ursus, пише "Комерсант-Україна".
Зокрема, Solaris Bus & Coach подала позов до Національної апеляційної палати Варшави з вимогою скасувати результати тендеру на постачання тролейбусів Любліну, повідомив вчора прес-секретар Solaris Матеуш Фігашевскі. "Ми вважаємо, що спільна заявка консорціуму "Богдана" і Ursus, що перемогла в тендері, не відповідає технічним умовам конкурсу", - сказав він. За його словами, справа буде розглянута 15 березня. Інші подробиці суперечки не повідомляються. У секретаріаті Національної апеляційної палати Варшаві підтвердили, що такий позов зареєстрований. У Ursus і "Богдані" вчора не змогли надати коментарів.
Спільна заявка корпорації "Богдан" і польської компанії Ursus перемогла в тендері на поставку 38 тролейбусів для Любліна в кінці лютого. Передбачалося, що місто отримає тролейбуси з низькою підлогою, зібрані на базі 12-метрової моделі T701-15. "Богдан" поставить кузова та комплектуючі до них, чеська Cegelec - систему управління, а остаточну збірку здійснить Ursus. Ходова частина буде від німецького виробника, а двигун - від польського. Загальна вартість пропозиції склала 52,82 млн злотых (майже 17 млн дол.). Консорціум запропонував тролейбуси за 1,39 млн злотых (439 тис. дол.) за одиницю, а Solaris - за 1,396 млн злотых (441 тис. дол.). Крім того, тролейбуси Solaris мають менший запас автономного ходу - 2,5 км проти 5 км.
Директор управління міського транспорту Любліна Гжегож Малець розповів, що заявка консорціуму повністю відповідала умовам тендеру. "Нам відомо про подання позову компанією Solaris, але зараз складно щось коментувати. Через кілька днів у Варшаві відбудеться зустріч між сторонами спору, після цього ми зможемо представити нашу точку зору", - пообіцяв Малець.
Практика показує, що скасування результатів тендерів в Євросоюзі - досить рідкісне явище, говорить керуючий партнер юридичної компанії AstapovLawyers Андрій Астапов. "Важко уявити, що технічні фахівці не змогли визначити відповідність пропозиції компанії тендеру. Фактично їм потрібно визнати свою неспроможність, що малоймовірно в ЄС", - пояснює експерт. За його словами, поки доводи Solaris виглядають непереконливо, щоб розраховувати на позитивний результат у суперечці.
Втрати "Богдана" у разі визнання його заявки такою, що не відповідає умовам тендеру значно на фінансових результатах виробника та його репутації не позначаться, оскільки тут мова йде не про якість продукції, а про відповідність вимогам тендеру, вважає старший аналітик ІГ "АРТ Капітал" Олексій Андрійченко. "Але з точки зору виходу на ринки ЄС це дуже важливий тендер. Перемога в ньому може відкрити можливості для реалізації продукції в інших містах", - відзначає Андрійченко.
Читайте також: "Київпастранс" закупить трамваї у "Богдан Моторс" майже на 64 млн грн