Польща відновить розслідування катастрофи літака Ту-154 під Смоленськом, у результаті якої 10 квітня 2010 рік загинув президент країни Лех Качиньський. Таку постанову 5 серпня виніс суд Варшави, пише Gazeta Wyborcza.
Польща відновить розслідування катастрофи літака Ту-154 під Смоленськом, у результаті якої 10 квітня 2010 рік загинув Президент країни Лех Качиньський. Таку постанову 5 серпня виніс суд Варшави, пише Gazeta Wyborcza.
"Необхідно встановити, здійснювали чиновники та військовослужбовці, які організували ці візити [візити прем'єр-міністра і президента Польщі в Росію 7 і 10 квітня 2010 року], які-небудь порушення, що зачіпають суспільні або приватні інтереси", - сказав суддя Войцех Лачевский.
За його словами, якщо будуть розслідуватися факти перевищення або невиконання обов'язків посадовими особами, то "необхідно відштовхуватися від того, що відбулося 10 квітня".
Відразу після катастрофи у 2010 році прокуратура Польщі почала розслідування можливих фактів невиконання обов'язків чиновниками адміністрації президента, уряду, МЗС, Міноборони та посольства країни в Москві при підготовці візиту глави держави. За даними відомства, підготовка проходила в період з вересня 2009 року по 10 квітня 2010.
Перший етап розслідування було завершено в червні 2012 року. Прокуратура не змогла визнати кого-небудь постраждалим внаслідок катастрофи президентського Ту-154. Однак у березні 2013 року суд задовольнив скаргу сім'ї Леха Качиньського і зобов'язав відомство відновити розслідування. Цього разу прокуратура прийшла до висновку, що потерпілими можна вважати 382 людини. У вересні 2013 року прокуратура знову закрила справу.
Нагадаємо, лайнер Ту-154 президента Польщі Леха Качиньського розбився під Смоленськом 10 квітня 2010р. Польська делегація прямувала на жалобні заходи з нагоди 70-річчя Катинської трагедії. Всього на борту літака разом з президентом і його дружиною перебували 96 осіб, всі вони загинули.
У січні 2011р. Міжнародний авіаційний комітет (МАК) оприлюднив остаточну доповідь про розслідування авіакатастрофи, згідно з яким відповідальність за трагедію була покладена на пілотів, які відмовилися від пропозиції піти на запасний аеродром, незважаючи на несприятливі погодні умови. Непрямою причиною катастрофи була названа недостатньо кваліфікована підготовка борту і екіпажу.
Експерти МАК прийшли до висновку, що пілоти президентського Ту-154 діяли в умовах психологічного тиску з боку високопоставлених пасажирів лайнера, в тому числі головнокомандуючого Військово-повітряними силами Польщі Анджея Бласіка, в крові якого було виявлено алкоголь.
Польські фахівці не погодилися з висновками МАК, вказавши, що керівництво російських диспетчерів змусило останніх давати команди на посадку літака на аеродромі під Смоленськом, незважаючи на погані погодні умови. Варшава також звинуватила Москву у спробах заховати або підробити документи, які були необхідні для розслідування. В остаточному звіті польської комісії з розслідування причин аварії кажуть, що причиною катастрофи Ту-154 Качиньського під Смоленськом стали зниження нижче мінімальної висоти при надмірній швидкості в складних метеорологічних умовах і запізнюванні відходу на друге коло.