25% не підтримують
52% українців підтримують систему вступу до вищих навчальних закладів через зовнішнє незалежне оцінювання, при цьому 25 % не підтримують таку систему. Про це в ході прес-конференції повідомила директор Фонду "Демократичні ініціативи імені Ілька Кучеріва" Ірина Бекешкіна за підсумками проведеного соціологічного опитування, передає кореспондент РБК-Україна.
"52 відсотки підтримують, 25 відсотків не підтримують", - сказала Бекешкіна та додала, що у 2014 році підтримка ЗНО була дещо вищою - 59 відсотків, при цьому не підтримував таку систему 21 відсоток опитаних.
До найбільших проблем української вищої освіти опитувані відносять корумпованість викладацького складу ВНЗ, при чому українці вважають, що корумпованість у ВНЗ зростає. У 2013 році корупцію у ВНЗ основною проблемою вищої освіти вважали 40 відсотків українців, у 2014 - 44 відсотки, у 2015 - 50 відсотків.
Найвищий рівень корупції, на думку населення, при вступі до ВНЗ на творчих конкурсах (60%), вступі до магістратури чи на рівень спеціаліста (50%), випускні іспити в школі (40%). Найменш корумпованим вважають вступ до ВНЗ за результатами ЗНО (34%). Варто зауважити, що у 2014 році останній відсоток був меншим - 27%.
Також, за результатами опитування, близько половини населення (47%) вважає, що вищих навчальних закладів в Україні забагато, і вважає за необхідне повернення технікумів та коледжів до системи середньої спеціальної освіти. Проте, у 2014 році бажання повернення зацікавленості молоді до навчання в технікумах та коледжах висловлював 61 відсоток українців.
Опитування " Громадська думка - грудень 2015" проводилося з 5 по 14 грудня Фондом " Демократичні ініціативи" імені Ілька Кучеріва спільно з фірмою "Юкрейніан соціолоджі сервіс". Було опитано 2001 респондента (вік 18+) у всіх областях України за виключенням анексованого Криму та окупованих районів Донбасу. Похибка не перевищує 2,2%.
Нагадаємо, реєстрація для участі в зовнішньому незалежному оцінюванні (ЗНО) розпочнеться 1 лютого 2016 року, повідомив директор Українського центру оцінювання якості освіти Вадим Карандій.