Будівництво котеджних містечок під Києвом на даний момент часто зупинено через те, що пропозиція не задовольняє попит. Таку думку озвучила Ганна Іскіердо, директор компанії "АИММ-ГРУП". "По-перше, котеджі не хочуть купувати, так як відсутня інфраструктура (дороги, дитячі майданчики, незручні під'їзні дороги до котеджів і містечка в цілому). По-друге, великі площі будинків не популярні у покупця. По-третє, непродумане проектування стало причиною високих експлуатаційних витрат", - говорить експерт.
Будівництво котеджних містечок під Києвом на даний момент часто зупинено через те, що пропозиція не задовольняє попит. Таку думку озвучила Ганна Іскіердо, директор компанії "АИММ-ГРУП".
"По-перше, котеджі не хочуть купувати, так як відсутня інфраструктура (дороги, дитячі майданчики, незручні під'їзні дороги до котеджів і містечка в цілому). По-друге, великі площі будинків не популярні у покупця. По-третє, непродумане проектування стало причиною високих експлуатаційних витрат", - говорить експерт.
За її словами, непродані будинки в котеджних містечках - це істотні фінансові втрати для забудовника. Оскільки будинок, в якому ніхто не живе, з часом починає руйнуватися і надалі на забудовника лягають нові витрати по реконструкції таких об'єктів.
"Необхідно вкласти гроші в реконцепцію і реконструкцію, щоб повернути інвестовані кошти та заробити на продажу. Наприклад, великі за площею котеджі, розташовані далі, ніж 20 км від Києва, попит на які впав найбільше, можна перебудувати в таунхауси і дуплекси. При раціональному проектуванні можна при помірних фінансових витратах істотно збільшити попит на такі об'єкти", - каже архітектор.
За словами Ганни Іскіердо, також можна скоротити фактори, що впливають на експлуатаційні витрати - від енергоефективних рішень, до правильного вибору типу системи опалення.
"Якщо перед покупцем буде стояти вибір купити квартиру, площею 60 кв. м у Києві чи за ці ж гроші будинок в 20 км від столиці, площею 100 кв. м з аналогічними експлуатаційними витратами, то близько 50% покупців (переважно сім'ї з дітьми) оберуть будинок. Тому перед забудовниками сьогодні стоїть вибір - вкласти гроші в зміну проектів і заробити, або ж "заморозити" інвестовані кошти до відновлення ажіотажного попиту", - говорить директор "АИММ-ГРУП".
Джерело: delo.ua