Концесія може бути також цікавим інструментом
Міністр інфраструктури України Андрій Пивоварський наполягає на приватизації стивідорних компаній. Про це Пивоварський заявив сьогодні на брифінгу, передає кореспондент РБК-Україна.
"Буду презентувати (на зустрічі у Вашингтоні) декілька ідей. Я вже багато разів говорив про те, що стивідорні компанії повинні бути приватизовані, у випадку створення нових портів, найкращий інструмент є концесія, якщо будується з нуля якийсь порт, але у будь-якому випадку концесія може бути також цікавим інструментом для існуючих стивідорів, але та законодавча база, яка регулює концесію, сьогодні не має найкращих елементів світової практики і, на скільки я знаю, Фонд держмайна зараз працює над тим, щоб розробити законодавство щодо концесій, щоби привести його до найкращих світових практик , але я своє бачення не змінив щодо стивідорних компаній - вони повинні бути приватизовані", - заявив Пивоварський.
Зазначимо, що під стивідорними роботами розуміють операції щодо навантаження у трюми судна/розвантаження з трюмів судна, а також раціональне розміщення вантажу й укладання вантажу з метою забезпечити їх збереження, безпеку й морехідність судна.
В широкому розумінні - поняття "стивідорні роботи" крім вантажних робіт на судні охоплює всі інші операції з вантажами на березі, включаючи складські операції, навантаження/розвантаження залізничних контейнерів, сортировку вантажу тощо.
Більшість портів виконує увесь комплекс стивідорних робіт, однак можливою є їх спеціалізація по виконанню стивідорних та термінальних операцій.
Нагадаємо, ФДМУ виключає участь російських компаній у приватизації держпідприємств.