ua en ru

Пілотний проект Мініфраструктури з концесіонування портів на межі зриву, - експерт

Окружний адміністративний суд Києва розглядає справу про законність проведення Фондом держмайна конкурсу з відбору аудитора для оцінки найбільшого морського порту "Південний". Про це заявив віце-президент ГО "Антикорупційний підприємницький фронт" Михайло Рейзін.

За його словами, рішення суду очікується через два тижні.

"Позитивне рішення буде означати, що вимоги до Фонду державного майна будуть задоволені. Основною вимогою було визнати протиправними дії ФДМУ у проведенні конкурсу, який відбувся 12 січня 2015 р. для визначення оцінювача порту "Південний", а також - скасувати результати цього конкурсу", - пояснив Рейзін.

За словами експерта, звернутися до суду громадських активістів підштовхнула потайлива поведінка держструктур, зокрема ФДМУ і Мінінфраструктури, які намагалися засекретити інформацію про процеси підготовки єдиного глибоководного порту України - МТП "Південний" до концесії.

"Ми звернулися до суду, оскільки вважаємо, що сума, заявлена за виконання роботи з оцінки майна порту, апріорі не може бути менше 100 тис. грн. Тому конкурс взагалі не повинен був проводитися. Ця робота коштує набагато більше. Також багато запитань до умов конкурсу, оскільки були чітко прописані вимоги під конкретного переможця, яким став "Делойт і Туш". Наприклад, серед критеріїв до претендентів - приналежність до міжнародної мережі аудиторських фірм. Таким чином, були відсічені всі учасники з України. Крім того, інформація про подробиці конкурсу не була оприлюднена в повному обсязі - які терміни підписання договору, умови договору і т. п. Це порушення з боку ФДМУ і з боку керівництва Мінінфраструктури - спроба засекретити інформацію. Це говорить про те, що в цьому проекті є якісь схеми, які приховують від громадськості, - підкреслив Рейзін.

Експерт також нагадав, що в травні АПФ ініціював круглий стіл "Велика приватизація - кому дістануться морські порти України" - для того, щоб у колі авторитетних експертів обговорити необхідність передачі в концесію або на приватизацію морських портів України. В ході дискусії, за словами Рейзіна, представники Мінінфраструктури так і не змогли аргументувати - чому високоефективні прибуткові порти, яким, зокрема, і є МТП "Південний", сьогодні спішно віддають приватним власникам.

"Якщо б не громадський контроль, невідомо в чиїх руках опинився б "Південний". Оцінку такого великого об'єкта "Делойт і Туш" взялася провести всього за 12 тисяч гривень і відвела на це місяць роботи. Результати повинні були опублікувати 11 травня. Але після запитань з боку громадськості, терміни оцінки раптом змістили на 15 червня. Сьогодні вже 24-е, але ніяких звісток з ФДМУ та Мінінфраструктури з цього приводу немає. Результати оцінки так і не опубліковані. Але при цьому міністерство не втомлюється заявляти про те, що порт віддадуть приватному власнику, до кінця літа", - зазначив Рейзіна.

На думку експерта, чиновники чекають затишшя в цьому питанні для того, щоб майже кулуарно оголосити результати.

"Зробити все "по-тихому" не вийде. Громадськість сьогодні уважно стежить за всіма діями Мінінфраструктури та ФДМУ. Як тільки там оголосять результати оцінки порту, ми зможемо провести консультації з фахівцями, які точно скажуть - об'єктивна ціна чи ні. Оскільки ми побоюємося того, що вартість МТП "Южний" будуть намагатися штучно занизити для того, щоб віддати цей порт своїм підконтрольним структурам", - резюмував експерт.

Нагадаємо, Мінінфраструктури планує до осені запустити пілотний проект з передачі в концесію найбільшого в Україні морського порту - МТП "Південний". Щорічно порт перераховує до бюджетів різних рівнів півмільярда гривень.