ua en ru

ПФУ звернувся до КСУ щодо тлумачення законодавства про соцвиплати

До Конституційного Суду України (КСУ) надійшло конституційне подання Пенсійного фонду (ПФУ) щодо офіційного тлумачення законодавства про соціальні виплати. Про це повідомляє прес-служба КСУ.

Так, ПФУ просить офіційне тлумачення статті 1 Конституції України (Україна є суверенна і незалежна, демократична, соціальна, правова держава), частин першої, третьої статті 95 Конституції України (бюджетна система будується на справедливому і неупередженому розподілі суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами (частина 1 статті 95) (держава прагне до збалансованості бюджету України (частина 3 статі 95) у контексті положень статті 3 (людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави), частини третьої статті 22 (при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод), частини першої статті 17 (захист суверенітету і територіальної цілісності України,забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього українського народу), статей 46 (громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних відних обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя не нижче прожиткового мінімуму, встановленого законом), статті 48 (Кожен має право на достатній життєвий рівень для
себе і своєї сім'ї, що включає достатнє харчування, одяг, житло) Конституції України.
Також ПФУ просить дати офіційне тлумачення частини другої статті 96 (Кабінет міністрів не пізніше 15 вересня кожного року подає до Верховної Ради України проект закону про Державний бюджет на наступний рік. Разом з проектом закону подається доповідь про хід виконання Державного бюджету України поточного року), пунктів 2, 3, 6 статті 116 (Кабмін вживає заходів щодо забезпечення прав і свобод людини і громадянина; забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці та зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи , екологічної безпеки і природокористування; розробляє проект закону про Державний бюджет України і забезпечує виконання затвердженого ВР бюджету України, подає ВР звіт про його виконання) Конституції України; частини другої статті 95 (Виключно законом про Державний бюджет визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків), частини другої статті 124 (Юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.), частини першої статті 129 Конституції України (Судді при здійсненні правосуддя незалежні і підкоряються лише закону), пункту 5 частини першої статті 4 Бюджетного кодексу України (фіскальна достатність - встановлення податків і зборів з урахуванням необхідності досягнення збалансованості
витрат бюджету з його надходженнями; пункту 2 частини першої статті 9 кодексу адміністративного судочинства України (суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародними договорами згода на обов'язковість яких надана ВР) у системному зв'язку з положеннями статті 6 (Державна влада вУкраїна здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу і судову. Органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України) частини другої статті 19 (Державні органи та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України), частини першої статті 117 Конституції України (Кабінет міністрів у межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, обов'язкові до виконання).
Згідно з Регламентом Конституційного Суду України, конституційне подання передано на вивчення до Секретаріату Суду.
Раніше, глава ПФУ Борис Зайчук, заявив: "Ми звернулися до Конституційного суду, щоб поставити крапку в тлумаченні чинних законів, тому що у нас є і один, і ще 27 законів, тому ми повинні чітко встановити, де ця норма повинна використовуватися".