Експерти впевнені, що взаємини влади і приватного бізнесу повинні бути прозорі
Ймовірна зупинка Попаснянського вагоноремонтного заводу (ВРЗ) посилить і без того критичну ситуацію в галузі вантажоперевезень. Таку думку висловив народний депутат, член парламентського комітету з питань транспорту Володимир Гусак, передає Уніан.
Відмову "Укрзалізниці" продовжувати заводу договір оренди виробничих площ політик назвав умисним підривом галузі ремонту вагонів, що може обернутися непередбачуваними наслідками для економіки України.
"За останні 3 роки в УЗ змінилося 6 директорів. У результаті система управління була повністю зруйнована, і запчастини просто не закуповувалися. Попаснянський ВРЗ – один з успішних заводів. І його ймовірна зупинка, безумовно, негативно вплине на ринок ремонту. Я вважаю, що взаємини влади і приватного бізнесу повинні бути прозорі. Повинні дотримуватися гарантії, які даються приватному бізнесу. Я сподіваюся, що в даному випадку будуть знайдені взаємовигідні рішення для всіх сторін, і ДЕПО зможе працювати далі", - сказав Гусак.
Стурбований ситуацією навколо стратегічного для галузі підприємства та директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк. На його думку, "Укрзалізниця" повинна бути зацікавлена в успішній роботі с приватними інвесторами, особливо в сегментах, які прямо не задіяні в перевізній діяльності.
"Гострий дефіцит в сегменті піввагонів, як найбільш масового рухомого складу, призводить до того, що "Укрзалізниця" задовольняє близько 50-60% від поданих заявок вантажовідправників. Оптимальний варіант вирішення проблеми забезпечення рухомого складу можна розділити на кілька складових: будівництво вагонів на власних потужностях, що поки не кращим чином виходить в "УЗ", і розширення взаємодії з приватними операторами. Що стосується сфери ремонту рухомого складу, то приватні компанії висловлюють претензії щодо якості та строків робіт в ДЕПО "Укрзалізниці". "УЗ" веде себе як монополіст, контролюючи основну частину виробничих потужностей, віддає перевагу виконанню ремонтів власного парку. Приватні оператори, в управлінні яких знаходиться близько 10% потужностей, за 9 місяців поточного року збільшили свою частку на ринку до 40%, відремонтувавши більше 14000 вагонів. З точки зору ефективності, приватний оператор працює більш ефективно і більш якісно", - констатує Вовк.
Експерт зазначив, що в разі припинення діючого формату роботи Попаснянського ВРЗ, під питанням може опинитися і виконання діючих замовлень, як приватних, так і державних.
"Нагадаю, що нещодавно підприємство виграло один з тендерів "УЗ" на будівництво 250 вагонів до квітня 2018 року. І якщо це підприємство буде працювати ефективно, від цього виграє і "УЗ", так як вона зможе поповнити свій вагонний парк", - резюмував Сергій Вовк.