В Україні опублікований закон, що дозволяє приватизацію портових об'єктів. Відповідний закон № 4709-VI "Про морські порти України" опублікований у виданні "Голос України".
Відповідно до Прикінцевих положень закону про морпорти він набирає чинності через 12 місяців після опублікування.
Відповідно до закону, всі без винятку морські порти України та акваторія залишаються у державній власності.
Приватизація об'єктів портової інфраструктури, крім стратегічних об'єктів, в межах морських портів здійснюється відповідно до законодавства про приватизацію з урахуванням особливостей, які прописані у прийнятому ВР документі.
Об'єктами приватизації є: морські порти, до складу яких входять всі види майна, призначені для їх діяльності; єдині майнові комплекси державних підприємств та акції публічних акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації на базі цехів, виробництв, ділянок, інших підрозділів державних підприємств; окреме індивідуально визначене майно; акції (частки, паї), що належать державі у статутному капіталі господарських товариств, утворених на базі єдиних майнових комплексів, побудованих за рахунок державних і приватних інвестицій відповідно до інвестиційних договорів та договорів про спільну діяльність. Єдині майнові комплекси державних підприємств і 100% акцій статутного капіталу публічних акціонерних товариств підлягають продажу на конкурентних засадах.
Приватне інвестування в об'єкти портової інфраструктури на території морського порту здійснюється на підставі договорів концесії, договорів про спільну діяльність, договорів оренди, інших видів інвестиційних договорів, що укладаються на основі спеціальних процедур, визначених законодавством, зокрема в порядку, визначеному законом України "Про державно- приватне партнерство ". Інвестування в стратегічні об'єкти портової інфраструктури може передбачати ремонт, модернізацію, реконструкцію або будівництво таких об'єктів.
Державне регулювання діяльності в морському порту здійснюється Кабінетом міністрів України з метою безпечної експлуатації об'єктів портової інфраструктури в межах території та акваторії морського порту; комплексного розвитку та підвищення конкурентоспроможності морських портів; рівного доступу до послуг, які надаються в морському порту; недопущення забруднення навколишнього середовища, дотримання вимог до використання та охорони водних об'єктів у межах території та акваторії морського порту.