Спостерігачі повідомляють про зростання порушень в ході підготовки до довиборах
В Україні в ході підготовки до довиборах у Верховну Раду зафіксовано ряд порушень виборчого законодавства. Про це йдеться в повідомленні громадянської мережі ОПОРА.
Повідомляється, що станом на 1 липня зросла інтенсивність виборчих зловживань і порушень виборчого процесу.
"Для цих виборів, так само як і для всіх попередніх, характерне масове ігнорування суб'єктами виборчого процесу правил благоустрою населених пунктів під час розповсюдження друкованих матеріалів передвиборної агітації", - йдеться в повідомленні.
ОПОРА фіксує регулярне розклеювання плакатів на деревах, електроопорах, вуличних ліхтарях, парканах, зупинках громадського транспорту та в інших заборонених місцях.
Крім того, повідомляється про випадки, які вказують на непрямий підкуп виборців роздачею товарів. Зокрема, у Волинській області на окрузі № 23 зафіксований підкуп виборців з боку кандидата від Кропу – представники фонду Ігоря Палиці вручили батькам обдарованих школярів путівки в табір "Артек-Буковель", а кандидат прийняла особисту участь у зустрічі.
А на окрузі № 183 в Херсоні кандидати від БПП і "Батьківщини" обіцяли профінансувати капітальні витрати. На окрузі № 151 у Лохвиці Полтавської області кандидат від "Оппоблока" постійно роздає морозиво, надає атракціони. Крім того, повідомляється, що ураган у Чорнухинському районі, який пошкодив понад 100 домогосподарств, спричинив сплеск виборчої благодійності серед кандидатів, які на безоплатній основі надали постраждалим листи шиферу.
"Випадки зловживання адміністративним ресурсом не носять масового характеру, проте спостерігачами неодноразово фіксувалися факти участі посадових осіб у агітаційних заходах кандидатів, а також використання державних і муніципальних бюджетних ресурсів в інтересах окремих суб'єктів виборчого процесу (ОВО № 23, 183, 151)", - йдеться в повідомленні
ОПОРА також повідомляє про істотне збільшення кількості немаркованої політичної реклами в місцевих ЗМІ.
Нагадаємо, раніше глава КВУ заявив, що на довиборах у Раду використовуються масована реклама і непрямий підкуп.