"Оператор ГТС України" закупив пікапи Mitsubishi і вантажівки дорожче, ніж їх можна придбати в салоні. Закупівлі відбуваються на тлі падіння транзиту через українську газотранспортну систему.
Про це повідомляє УНН з посиланням на дані системи Prozorro.
Так, в тендері по закупівлі автомобілів Mitsubishi брали участь ТОВ "ВТ Моторс" і ТОВ "НІКО Центр Київ". Заявлена вартість тендера на пікапи - 49 289 355 гривень без ПДВ. ТОВ "НІКО Центр Київ" стала переможцем з пропозицією 44 466 320 гривень і поставить, згідно з договором, 54 Mitsubishi L200 2,4 TD MT Invite виробництва Таїланду. Ціна однієї одиниці - 969 314,64 гривень з ПДВ.
"На сайті Mitsubishi motors за спеціальною рекомендованою роздрібною ціною такий автомобіль можна купити за 939 000 гривень. Звичайна ціна дорожче - 978 000 гривень. Такий же порядок цін пропонує і переможець тендеру. Що цікаво, минулого року "Оператор ГТС" вже купив 126 таких же пікапів на 110,95 млн гривень у того ж продавця", - пише видання.
На іншому тендері "Оператор ГТС" закупив вантажні автомобілі. Переможцем тендеру стало ТОВ "Ілта Львів", яке запропонувало 48 вантажівок REFORM 090102ZT на шасі Peugeot Boxer.
Один автомобіль, згідно з договором, обійдеться держкомпанії в 973 412 544 гривень з ПДВ. На сайті продавця Peugeot Boxer коштує 898,9 тисяч гривень, Peugeot Boxer з подвоєною кабіною - 930,3 тисяч гривень.
"Всі ці закупівлі відбуваються на тлі падіння транзиту через українську газотранспортну систему. Міністр енергетики Герман Галущенко відкрито визнає, що транзиту 15-18 млрд куб. м газу на рік буде недостатньо навіть для поточного утримання ГТС. Крім того, "Оператор ГТС" замість того, щоб спрямовувати кошти на оптимізацію системи, компанія проводить закупівлі, які мають віддалене відношення до актуальних проблем газотранспортної системи", - повідомляє УНН.
Оновлено
В той же час, "Оператор ГТС України" спростовує факт закупівлі авто за дорожчою, ніж у салоні, ціною.
"Оператор ГТС України придбав автомобілі через систему Prozorro з додатковою комплектацією дешевше, аніж пропонується в салоні виробника. Згідно з розміщеним договором на майданчику Prozorro, вартість авто в договорі зазначено із розрахунку курсу гривні до долару США станом на 19.04.2021 (27,9783), станом на дату передачі автомобілів Оператору ГТС України вартість автомобілів становила:
03.08.2021 – 10 автомобілів по ціні 930 тисяч гривень;
08.09.2021 – 10 автомобілів по ціні 926 тисяч гривень", - повідомляють у прес-службі.
Також у Операторі відмічають, що до стандартної комплектації авто було додано перелік необхідних додаткових комплектуючих, зокрема комплект зимової резини (5 коліс), а також КУНГ, який вироблений Mitsubishi та є оригінальним аксесуаром, що підтверджується відповідним гарантійним талоном та маркуванням. Його вартість становить 2300-3000 євро (вартість не заводських стартує від 32 тисяч гривень).
"З огляду на зазначену вище інформацію вартість самого автомобіля обчислюється без вартості додаткових комплектуючих та є нижчою за прайсову ціну в салоні на 5-10%", - повідомили у прес-службі.
Крім того, "Оператор ГТС України" наголошує, що направляє кошти на підтримку газотранспортної системи України в працездатному стані, її реконструкцію та оптимізацію, згідно із затвердженими Регулятором програмами розвитку.
"Оптимізація поточних витрат це, зокрема, заміна неефективного автопарку радянських часів на маловантажні економічні та ефективні автомобілі. Пікапи призначені для перевезення персоналу та вантажів для забезпечення виконання виробничих програм, обслуговування об’єктів ГТС. Витрати на їхню експлуатацію та ремонти значно менші, аніж на утримання великовантажних УАЗів, ГАЗів, ЗіЛів та КАМазів. ОГТСУ в рази зменшує витрати на ремонт техніки та споживання палива", - повідомляють у прес-службі Оператора.