Що не так з Одеським портом: Олександр Ейсмонт про ситуацію, що склалася навколо Євротерміналу
Одеський морський порт є великим торговим портом міжнародного значення. У 2016 році місцева влада прийняла рішення встановити дорожні знаки на шляху до порту таким чином, щоб великогабаритний транспорт міг обігнути житлові квартали. Єдиним із доступних варіантів став шлях через приватну територію сухого порту власником якого є ТОВ "Євротермінал".
Цілком логічно, що Євротермінал почав брати плату за транзит. І в цьому моменті зав'язався весь біль ситуації. З одного боку, це логічно правильне рішення — чому приватна особа має пускати великогабаритний транспорт по своїй території лише тому, що хтось там перекрив дорогу?
Якщо перестати лукавити, то так зробив би кожен. Але водночас протягом багатьох років питання з приводу платного в'їзду на територію Одеського морського порту не давало спокою суспільству. Розглядаючи цю ситуацію під прицілом, можна побачити, що з одного боку приватна компанія почала стягувати плату за користування своєю інфраструктурою, а з іншого боку влада не хоче шукати альтернативу для учасників цього ринку.
Чому Хаджібей-2 не вирішить проблему?
Генеральний директор Олександр Ейсмонт переконаний, що проект Хаджібей-2 є нелогічним. І абсолютно не має жодного стосунку до проблеми платного транзиту.
Як відомо, після 10 років бездіяльного муніципального проекту "альтернативної" дороги цього року його активізували й навіть розпочали будівництво нової естакади. Чому офіційна влада не говорить про те, що проїзд через Хаджибей-2 буде платним, досі незрозуміло. Це удар у свої ворота, вважає Олександр Ейсмонт. До того ж ця дорога все одно не вестиме прямо до Одеського порту. І про це теж влада нічого не говорить.
За заявами генерального директора Олександра Ейсмонта варто зазначити, що Євротермінал розробив власний проект з модернізації дороги, що веде до Одеського морського порту. Його ціль — відвести великогабаритний автотранспорт за межі житлових масивів.
"Наша компанія, протягом останніх 3 років розробляла проект будівництва дороги від окружної траси до нашої території, через поля зрошення, минаючи міські вулиці", — заявив Олександр Ейсмонт.
Слід зазначити той факт, що плату за користування інфраструктурою стягує не лише Євротермінал, а й Адміністрація Морських портів України. Виходячи з цього можна зрозуміти, що монополістів на цьому ринку немає.
Олександр Ейсмонт бачить майбутнє лише у діалозі
Олександр Ейсмонт бачить результат цієї ситуації у трьох варіантах:
- перше — держава після закінчення проекту “Хаджибей-2” все одно братиме гроші за її користування;
- друге — держава візьме у своє розпорядження приватну власність, на якій будується Хаджибей-2, і керуватиме нею самостійно;
- третє — учасники ринку знайдуть компроміс і почнуть домовлятися. Плату за в'їзд зроблять регульованою державою.
“Ми готові до цього діалогу. І закликаємо до нього останні кілька років”, — наголосив Олександр Ейсмонт.