За даними Союзу годинної індустрії Швейцарії, у вересні обсяг експорту продукції Richemont і Swatch вперше за два з половиною роки скоротився на 2,7%. Падіння продажів виявилося найбільш помітним на ринках материкового Китаю (мінус 28%) і Гонконгу (мінус 20%), які досі стрімко розвивалися.
На індустрії позначається уповільнення світової економіки, в першу чергу в Китаї, упевнені експерти. Акції важкоатлетів годинний галузі Richemont і Swatch Group на тлі тривожних новин минулого тижня пішли в "червону зону". Компанії, втім, труднощі прогнозували. Richemont, ще у вересні попереджала про значне зниження темпів свого росту. За перші п'ять місяців поточного господарського року її виручка зросла на 13%, тоді як в 2011 році цей показник становив 35%.
"У даній ситуації я б скоріше говорив про нормалізацію", - сказав аналітик Bank Vontobel Рене Вебер. Справа в тому, що зростання експорту годинників за той же період минулого року перевищував 45%, а підтримувати такий рівень неможливо. "Аналогічний ефект, найімовірніше, буде і в жовтні", - припустив експерт.
І все ж, на думку Вебера, перспективи швейцарської годинникової промисловості як і раніше хороші, хоча рости вона буде не такими шаленими темпами. Примітно, що китайці, мабуть, стали купувати дорогі годинники в період літніх відпусток в Європі. Частково це пояснює сильні показники продажів в регіоні. Так, експорт швейцарських годинників в Німеччину зріс у вересні приблизно на 31%.
Російські клієнти продукцію швейцарських годинникарів поки купують як і раніше охоче. "Наші роздрібні продажі і дистрибуція в регіони не впали, зменшення показників ми ніяк не відчули і сподіваємося на ще більше зростання в четвертому кварталі напередодні Нового року", - повідомила директор з продажу компанії Ulysse Nardin Вікторія Мінакова. Про серйозне зростання індустрії цього року заявив і президент часовий компанії Frederique Constant Пітер Стас. Правда, на його думку, "друга половина 2012 року буде значно складніша, оскільки світова фінансова криза посилюється, і майбутній рік також навряд чи виявиться простим".
Читайте також: Криза не впливає на бажання європейців купувати предмети розкоші