Новий керівник "Укрзалізниці" підтримав російських перевізників, - учасники ринку
Керівництво "Укрзалізниці" передало поставки залізно-рудної сировини на Полтавський ГЗК і Дніпровський металургійний комбінат в руки російського перевізника - компанії ПВК. Про це повідомили учасники ринку з посиланням на дані системи "АС Месплан".
Оператори ринку нагадали, що ще не так давно поставками сировини з Стойленського гірничо-обогатитльного комбінату в Україну займалися вітчизняні оператори.
Як випливає з інформації про заявки, новий в. о. генерального директора "Укрзалізниці" Олександр Завгородній також надав "дочці" російського залізничного оператора право на транзит кількох десятків тисяч тонн сировини з Бєлгородської області в напрямку Ужгорода, Чопа і Батьово.
Як повідомляють експедитори, раніше керівництво "Укрзалізниці" дотримувалася принципу, що перевезеннями по території країни повинні відповідати вітчизняні перевізники. Однак після зміни керівництва Адміністрації залізничного транспорту критерії відбору перевізників змінилися. Пріоритет відданий компаніям з російським корінням.
Між тим, керівники провідних підприємств галузі "Дніпровагонмашу" та Кременчуцького сталеливарного заводу, Крюківського вагонобудівного та Попаснянського вагоноремонтного заводу заявили про те, що експансія російських компаній вбиває вітчизняного вагонобудівника і перевізника.
Крім чисто економічних підстав для обмеження роботи ПВК в Україні є і важливі політичні причини, відзначають експерти. В кінці лютого 2015 року посол України в РФ Володимир Єльченко у зверненні до Президента Петру Порошенко зазначав, що ПВК "продовжує безперешкодно працювати в Україні, хоча є основним перевізником російських військових вантажів в Крим, а також на території Донбасу, контрольовані сепаратистами".
Очікувалося, що компанія як мінімум виявиться у списку санкцій Кабміну. Однак цього не сталося.