Розроблений Державіаслужбою порядок надання авіакомпаніям прав на експлуатацію повітряних ліній стимулюватиме внутрішній ринок авіаперевезень, а також дасть новий поштовх до розвитку національних авіаперевізників. Про це в коментарі РБК-Україна повідомив експерт авіагалузі, головний редактор авіаційного порталу "Авиабиз" Богдан Долинце.
"Це особливо актуально напередодні інтеграції українського авіаційного простору з ЄС. Це в першу чергу захистить національні інтереси, робочі місця, податки і статус авіаційної держави. Державіаслужба все-таки змогла запропонувати ринку оптимальну модель роботи, яка дасть дорогу національним авіаперевізникам", - зазначив експерт.
Нагадаємо, раніше, в ході брифінгу голова Державіаслужби Денис Антонюк повідомив, що Державіаслужба в новий порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній заклала норму про те, що право на експлуатацію міжнародної регулярної та/або чартерної повітряної лінії надається тільки тим авіаперевізникам, якими переважно володіють (контролюють повністю або володіють більш ніж 50% їх статутного капіталу) або яких фактично контролюють (є кінцевими вигодонабувачами або власниками більше 50% статутного капіталу) держава Україна та/або громадяни України.
"Цей пункт нового порядку викликав широку дискусію. Але давайте пригадаємо, що ми вже багато років працюємо над підписанням угоди про спільний авіаційний простір. У ст. 17 цієї угоди є норма про те, що ліцензії і дозволи видаються лише тим авіакомпаніям, які на 50% контролюються або державою, або громадянами країни, з якою укладено угоду, - сказав Антонюк. - Іншими словами, якщо ми хочемо підписати угоду про спільний авіаційний простір, ми все одно прийдемо до норми про те, щоб видавати напрямки компаніям з українськими власниками".
При цьому Антонюк звернув увагу, що іноземні перевізники. які працюють в Україні, не втратять своїх маршрутів після вступу в силу нового порядку.
"Старі напрямки, які вже є у авіакомпаній, ніхто відбирати не буде. Наказ Державіаслужби, як і закон, зворотної сили не має. Якщо той інший перевізник має і експлуатує 40-50 маршрутів - будь ласка, літайте. Але якщо перевізник хоче отримати нові маршрути - будь люб'язний, виконуй нові вимоги", - сказав Антонюк.
Як повідомлялося, Державіаслужба у жовтні розробила і прийняла новий порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, що передбачає прозорий механізм надання таких прав на основі рівності перевізників на доступ до ринку і визначення критеріїв переможця на основі структури власності, досвіду роботи і можливостей розвитку. У листопаді наказ Державіаслужби був зареєстрований Міністерством юстиції. Документ набуде чинності після публікації в офіційній пресі.