Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ) затвердила порядок формування тарифів на транспортування природного газу розподільними трубопроводами на основі багаторічного стимулюючого регулювання.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики (НКРЕ) затвердила порядок формування тарифів на транспортування природного газу розподільними трубопроводами на основі багаторічного стимулюючого регулювання. Про це йдеться у постанові НКРЕ № 1499 від 28 листопада 2013 р.
Згідно з документом, дія цього порядку поширюється на суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність з розподілу природного, нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ трубопроводами ліцензіати).
Як зазначається, початок першого регуляторного періоду відповідає даті запровадження НКРЕ стимулюючого регулювання.
Розрахунок прогнозованого необхідного доходу від здійснення діяльності з розподілу природного газу здійснюється щорічно до початку кожного року регуляторного періоду на цей та всі наступні роки цього регуляторного періоду з урахуванням:
1) встановлених НКРЕ параметрів регулювання, що мають довгостроковий період дії та є незмінними протягом цього регуляторного періоду;
2) прогнозованих значень параметрів розрахунку необхідного доходу відповідно до прогнозу соціально-економічного розвитку України, основних макропоказників;
3) інвестиційної програми ліцензіата, схваленої відповідно до порядку формування інвестиційних програм газопостачальних, газорозподільних, газотранспортних та газозберігаючих підприємств, що затверджується Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики.
"У разі відсутності зазначених прогнозованих значень на дату встановлення тарифів до розрахунку приймаються їх фактичні значення за останні 12 місяців", - зазначається у документі.
Протягом регуляторного періоду щороку за фактичними даними попереднього року проводиться коригування необхідного доходу на поточний рік, яке враховує: відповідність фактичної якості послуг ліцензіата індивідуальним цільовим показникам якості послуг; фактичні значення індексу споживчих цін, індексу цін виробників промислової продукції, індексу зростання номінальної середньомісячної заробітної плати; зміни в законодавстві в частині розміру ставок податків, зборів, обов'язкових платежів; зміну обсягів розподілу природного газу; зміну кількості умовних одиниць обладнання; зобов'язання щодо витрат, пов'язаних із приєднанням тощо.
"Прогнозний обсяг розподілу природного газу визначається без врахування обсягів виробничо-технологічних витрат, нормованих втрат природного газу та обсягів газу на власні потреби", - зазначається в документі.