ua en ru

Миколаївський порт збільшив перевалку вантажів втричі - з 4 млн до 12 млн тонн

Миколаївський порт збільшив перевалку вантажів втричі - з 4 млн до 12 млн тонн Фото: Василь Капацина

Миколаївський морський порт (НМП) за останні десять років збільшив перевалку вантажів з 4 млн до 12 млн тонн, а також з 2008 року в порт вкладено понад 450 млн доларів прямих інвестицій. Про це в ході прес-туру в порту повідомив Почесний президент даного НМП Василь Капацина.

"Миколаївський порт - стратегічне підприємство. В цілому морегосподарський комплекс становить близько 70% потенціалу економіки міста. Розвиток порту допомагає миколаївським будівельникам долати тяжкі наслідки нинішньої економічної кризи", - заявив він.

Миколаївський порт збільшив перевалку вантажів втричі - з 4 млн до 12 млн тонн

Один з довгострокових інвестпроектів в порту реалізує компанія Bunge, що входить в число провідних зернотрейдерів світу. Тут вона формує кластер, в якому в рамках однієї локальної території розміщений замкнутий цикл виробничих і перевантажувальних потужностей.

Спочатку Bunge побудувала на території порту зерновий термінал, розрахований на зберігання 120 тис. тонн зернових. У 2014-2015 маркетинговому році він перевершив свою проектну потужність до 3 млн тонн, а відповідно до планів на нинішній рік повинен перевалити ще більше вантажів - 4 млн тонн.

"Поруч з терміналом Bunge будує завод рослинних масел з соняшнику і сої. По потужності - понад 2 тис. тонн сировини на добу - він стане найбільшим в Україні. Поки що це єдиний експортно-орієнтований олійноекстракційний завод в країні, розташований безпосередньо біля причалу порту", - повідомив директор з будівництва компанії "Укрбуд" Андрій Дмитренко.

В зерновий термінал Bunge вклала 100 млн доларів. Будівництво олійноекстракційного заводу обійдеться їй ще 170 млн доларів.

Раніше в НМП були побудовані склад-холодильник для морепродуктів з залученням норвезьких інвестицій і термінал компанії Arcelor Mittal - найбільшого в Україні виробника металопродукції. Біля причальної стінки Arcelor встановив п'ять кранів і побудував механізований склад під високолеговану арматуру, яка транспортується в спеціальній упаковці і не може зберігатися під відкритим небом. Склад побудований на принципах державно-приватного співробітництва.

Інший зерновий термінал, будівництвом якого займається "Укрбуд", зводиться на кошти китайської компанії Noble agri. Він розрахований на зберігання 140 тис. тонн зернових з річним обсягом перевалки близько 3 млн тонн. Відвантаження на судно буде складати до 23 тис. тонн на добу. Термін реалізації проекту рекордний - 14 місяців.

Контракт з Noble agri був укладений рік тому. Попередньо, як і у випадку з Bunge, була підготовлена інвестиційна майданчик, вирішені земельні та правові питання, підведені необхідні інженерні комунікації.

Миколаївський порт збільшив перевалку вантажів втричі - з 4 млн до 12 млн тонн

За словами Капацини, "до революції Миколаїв був найбільшим з перевалки зерна портом Російської імперії". Нині Миколаїв повертається до статусу найбільшої хлібної гавані. Щоб підвищити інвестиційну привабливість, проведено реформування порту, на практиці впроваджено механізми державно-приватного співробітництва. Все це дозволило залучити як іноземних, так і чисто українських інвесторів. Серед останніх - група компаній OREXIM, заснована на миколаївському капіталі. Вона побудувала поруч з портом термінал для експорту рослинних масел і меляси, вклавши в проект близько 70 млн доларів.

"Миколаївський порт рік від року ставить рекорди по переробці вантажів. Вважаю, що моїй команді вдалося створити вражаючий приклад сприятливого інвестиційного клімату в Миколаєві. Щодня на будові в порту виходить до 600 чоловік, задіяно близько 70 механізмів. При цьому в порту забезпечується безперервний процес перевалки вантажів", - зазначив Почесний президент НМП Капацина.

В цілому, за словами Капацини, в реалізації будівельних і монтажних інвестиційних проектів на території НМП беруть участь близько сотні підприємств, в основному миколаївських.