Nielsen буде досліджувати телеаудиторію замість GfK Ukraine
Скандал з витоком конфіденційної інформації в компанії GfK Ukraine закінчився для неї втратою контракту. З наступного року дані про аудиторію телеканалів, на підставі яких здійснюється продаж реклами, буде надавати її прямий конкурент - компанія Nielsen, повідомляє "Комерсант-Україна".
Про те, що телеканали і рекламні холдинги, які входять у найбільшу галузеву організацію Індустріальний телевізійний комітет (ІТК), уклали договір з дослідницькою компанією Nielsen розповів глава ІТК Олег Попенко. Контракт терміном на п'ять років, який почне діяти в 2014 році, був підписаний в кінці грудня минулого року. "Це дозволить забезпечити рекламодавцям більш точні і прогресивні системи вимірювання, що дозволяють відслідковувати окупність інвестицій", - наводить прес-служба ІТК слова керуючого директора групи Nielsen у Росії та Північно-Східній Європі Пола Вокера.
Останні десять років дослідження телеаудиторії в Україні проводить компанія GfK Ukraine. Влітку минулого року директор невеликого телеканалу RuMusic Рудольф Кірнос оприлюднив дані про те, що в компанії стався витік інформації на користь приватної структури, яка пропонувала каналам послуги щодо завищення їх показників. Зараз дослідження телеаудиторії проводиться у 2,5 тис. домогосподарств (більше 6 тис. глядачів), їх адреси є комерційною таємницею, за розголошення якої передбачена кримінальна відповідальність. На підставі цих даних продається реклама на телебаченні.
За заявою Рудольфа Кірноса МВС порушило кримінальну справу, проте співробітники правоохоронних органів досі ведуть досудове слідство. Вже тоді учасники ринку зазначали, що навіть якщо доказів провини GfK Ukraine не буде, довіру до компанії підірвано, а значить, необхідно змінити дослідника.
На дослідження телеаудиторії, крім Nielsen і GfK, претендувала також компанія TNS. У TNS вчора від коментарів відмовилися. Але джерело видання, знайоме з умовами підбору нового дослідника, розповіло, що ІТК офіційно не оголошував тендер - організація просто зібрала презентації найбільших дослідників, після чого прийняла рішення на користь Nielsen. "Необхідно було прийняти рішення швидко і тихо, щоб це не призвело до ще більших репутаційним втрат", - зазначає співрозмовник.
Тепер для забезпечення безпеки дослідження ІТК створив спеціальний підкомітет, який буде контролювати дослідника. "Роботу GfK Ukraine практично не контролювали, компанія не надавала ІТК ніяких звітів. Тепер ринок створив цілу систему регулярного контролю", - стверджує джерело в ІТК. Однією з умов ІТК стало те, що Nielsen не стане брати на роботу колишніх співробітників GfK Ukraine, що працювали з теледослідження.
Контракт з GfK Ukraine досі не розірваний, тому що обидві сторони мають право вимагати компенсацій. Згідно з угодою, в разі витоку інформації дослідник повинен відшкодувати ІТК збиток. Але для цього потрібні стовідсоткові докази провини GfK, а, згідно розслідуванню детективного агентства Kroll, у витоку могли бути винні треті особи - кабельні оператори, стверджує співрозмовник газети в ІТК. "За них дослідник відповідальності не несе, отже, юридично у нас немає підстав вимагати відшкодування", - зазначає джерело. GfK Ukraine має право вимагати від ІТК компенсацію упущеної вигоди у разі дострокового розірвання договору (контракт з компанією закінчується в кінці 2014 року). "Ми намагаємося розійтися без взаємних претензій, оскільки якщо скандал почнеться заново, це принесе значні репутаційні втрати і GfK, і ІТК", - відзначає джерело в комітеті. Глава медіадепартаменті GfK Ukraine Ольга Росманова зазначила, що про розрив договору їй поки нічого невідомо: "ІТК не надав нам ніякої інформації".
Вибірка дослідження Nielsen буде на 50% більша - в дослідженні братимуть участь 3,74 тис. домогосподарств, але і вартість його також буде значно вищою. Так, в минулому році, за даними газети, ІТК заплатив GfK Ukraine близько 35 млн грн. "Зазвичай вартість дослідження зростає пропорційно зростанню вибірки. Але договір з GfK Ukraine давно не переглядався, і його ціна на сьогодні нижча ринкової, тому вартість дослідження Nielsen буде ще більшою", - відзначає співрозмовник видання в ІТК. Основну суму за дослідження ринку платять найбільші телегрупи - "Інтер" Дмитра Фірташа і Сергія Льовочкіна, StarLightMedia Віктора Пінчука, "1+1" Ігоря Коломойського та "Медіа Група Україна" Ріната Ахметова. Всі вони, крім "1+1", в цьому році значно підвищили ціни на рекламу.
Читайте також: Українські телеглядачі поміняли переваги у виборі каналів, - GfK