Сьогодні стануть відомі подробиці про катастрофу літака малайзійського
Рада безпеки Нідерландів сьогодні, 13 жовтня 2015 р., представить остаточний звіт про аварію на Донбасі малайзійського літака Boeing рейсу MH17. Про це повідомила прес-служба голландського Радбезу.
"У вівторок, 13 жовтня 2015 року, Рада безпеки Нідерландів опублікує звіти про розслідування катастрофи рейсу МН 17", - йдеться в повідомленні прес-служби Радбезу.
Згідно з розкладом, опублікованому на сайті Ради безпеки Нідерландів, першими про підсумки розслідування будуть проінформовані родичі загиблих пасажирів. Після цього Рада безпеки представить остаточний звіт на авіабазі в Гільзі-Риене, куди доставили всі зібрані на Донбасі уламки Boeing. Під час презентації, яка розпочнеться о 14:15 за київським часом (13:15 за місцевим), буде продемонстрована частина літака (кабіна пілотів і сектор бізнес-класу), реконструйована голландськими експертами. Після цієї презентації доповідь буде опублікована (близько 14:45 за Києвом) англійською та голландською мовами.
У другій половині дня Нідерланди проінформують близько 75 посольств про хід розслідування. Також Рада безпеки Нідерландів покаже відео-анімацію, що розповідає про висновках слідства.
Доповідь охоплює чотири теми: причини катастрофи, питання про польоти над зоною конфлікту, причини, чому родичі загиблих повинні були чекати протягом двох-чотирьох днів для підтвердження з боку голландських властей, що їхні близькі були на літаку, а також питання, якою мірою пасажири рейсу MH17 усвідомлено пережили катастрофу.
Радбез Нідерландів підкреслює, що у звіті не буде розглядатися питання про те, хто був винен в аварії, оскільки це є предметом кримінального розслідування.
До офіційного опублікування доповіді родичі загиблих будуть проінформовані про висновках слідства в ході закритої наради.
Відзначимо, напередодні начальник слідчого управління Служби безпеки України (СБУ) Григорій Остафійчук повідомив, що Нідерланди вийдуть на завершальний етап розслідування катастрофи малайзійського Boeing на Донбасі у лютому 2016 р. За його інформацією, голландська сторона заборонила розголошувати деталі слідства, але відомо, що літак був збитий російським "Буком".
Раніше нідерландські ЗМІ з посиланням на колишнього керівника української частини команди з розслідування, екс-начальника слідчого управління СБУ Василя Вовка повідомляли, що в тілах загиблих пасажирів малайзійського Boeing були знайдені уламки ракети, випущеної з системи "Бук". Однак впевненості, що це саме російський "Бук" не було, оскільки в Україні також є кілька подібних систем радянської епохи.
Зазначимо, експертно-журналістська група Bellingcat, що спеціалізується на проведенні розслідувань за відкритими джерелами, вже опублікувала свій остаточний звіт з розслідування катастрофи рейсу MH17 в Україні. У доповіді, яка була оприлюднена 8 жовтня, наводилися дані про присутність російської установки "Бук" під час авіакатастрофи і неподалік від місця аварії літака.
Фото: російський "Бук", помічений в районі аварії Boeing
Нагадаємо, літак Boeing 777 авіакомпанії Malaysia Airlines, що виконував плановий рейс з Амстердама в Куала-Лумпур, зазнав катастрофу 17 липня 2014 р. в Донецькій області України в районі села Грабове.
На борту перебувало 283 пасажири і 15 членів екіпажу, всі вони загинули. Ця авіакатастрофа за кількістю загиблих стала найбільшою в історії авіації з 11 вересня 2001 р. і увійшла в десятку найбільших за всю історію.
Фото: уламки малайзійського Boeing на Донбасі
Україна і низка західних країн стверджують, що літак був збитий ЗРК "Бук", яка перебувала в руках проросійських бойовиків. Самі бойовики стверджують, що не мають у своєму розпорядженні засобами, якими можна було б збити літак на такій висоті.
Попередній звіт міжнародної комісії з розслідування авіакатастрофи був опублікований 9 вересня 2014 р. Згідно з ним, лайнер розвалився в повітрі в результаті "структурних пошкоджень, викликаних великою кількістю високоенергетичних об'єктів, які проникли в літак зовні". При цьому в звіті заперечувалася ймовірність того, що катастрофа Boeing-777 було викликане технічною несправністю або діями екіпажу.