НБУ вдосконалив процедуру реєстрації договорів із залучення зовнішнього кредитування
Зазначені зміни у процедурі реєстрації договорів застосовуватимуться з 11 січня 2016 року
Національний банк України (НБУ) вдосконалив порядок отримання резидентами кредитів і позик в іноземній валюті від нерезидентів. Про це йдеться в постанові Правління Національного банку України від 30 грудня 2015 року № 996 "Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Національного банку України".
Повідомляється, що внесені зміни стосуються, в першу чергу, процедури реєстрації відповідних договорів.
"Постановою № 996 регулятор скасував чинну антикризову норму, за якою Національний банк не здійснює реєстрації двох типів змін до таких договорів. По-перше, зміни, які передбачають заміну кредитора та/або боржника у зобов'язанні за цими договорами. По-друге, зміни, які передбачають відступлення резидентом-кредитором нерезиденту права вимоги за кредитом і позикою в іноземній валюті", - йдеться у повідомленні.
Водночас для нівелювання можливих негативних наслідків від скасування цієї заборони регулятор запровадив для цілей реєстрації таких договорів превентивні заходи, спрямовані на запобігання здійсненню клієнтами уповноважених банків ризикової діяльності.
Відтепер банки мають додатково перевіряти клієнта та документи, що подаються клієнтом для реєстрації договору, з метою виявлення ознак фінансових операцій, які можуть призвести до здійснення уповноваженим банком ризикової діяльності, що загрожує інтересам вкладників чи інших кредиторів банку. За результатами здійсненого аналізу документів і інформації, обслуговуючий банк має складати обґрунтований висновок про наявність або відсутність ознак таких фінансових операцій. Якщо висновок підтверджує наявність таких ознак, уповноважений банк має відмовити в обслуговуванні операції за таким договором, а також відмовити в надсиланні пакету документів до Національного банку України для реєстрації договору.
Також подовжено строк реєстрації Національним банком договору з 5 до 7 робочих днів. Водночас передбачено, що у визначених випадках Національним банком має проводитися додаткова процедура перевірки пакетів документів, поданих банком для реєстрації договорів клієнтів. Перелік таких випадків і документів, що додатково подаються у таких випадках, визначено Постановою № 996. Період такої перевірки не може перевищувати 30 календарних днів та не враховується до строку реєстрації договору.
"Таким чином, вдосконалений порядок покладає на обслуговуючий банк відповідальність за здійснення аналізу документів клієнтів та виявлення ознак ризикової діяльності, а також зменшує ризики виведення капіталу за кордон", - додали в прес-службі.
Зазначені зміни у процедурі реєстрації договорів застосовуватимуться з 11 січня 2016 року.