Термін укладення угод з аудиторами продовжено до 15 грудня
Національний банк України вніс зміни в правила проведення річних аудиторських перевірок для великих банків. Про це повідомляє прес-служба НБУ.
Як повідомляється, з 25 жовтня регулятор ввів диференційований підхід для банків щодо організації процесу аудиту. Зокрема, для невеликих банків правила залишилися колишніми, а от для великих банків, в яких є частка держави або розмір активів перевищує 0,5%банківської системи, (на 1 жовтня таких банків 24) встановлюється нове правило.
Відтепер зазначені банки повинні укладати договір з аудитором, в штаті якого не менше п'яти аудиторів з банківським сертифікатом і не менше п'яти штатних працівників із сертифікатом (свідоцтвом), який підтверджує кваліфікацію у сфері МСФЗ.
Варто відзначити, що поки ця норма стосуватиметься тільки тих банків, які не встигли вчасно, тобто до 1 листопада, укласти з аудитором договір про перевірку звітності за 2017 рік. Ті ж банки, які вчасно уклали договір з аудитором, не можуть міняти вибраного перевіряючого.
Термін укладення таких договорів для інших банків продовжено до 15 грудня.
Крім того, НБУ скасував вимогу, за яким акти перевірки підтверджуються печаткою аудитора, при цьому саме проведення перевірки та подання звіту аудитором повинні відповідати Міжнародним стандартам аудиту.
Цією постановою вносяться зміни до положення НБУ № 389 "Порядок подання банками до НБУ звіту аудитора за результатами щорічної перевірки фінансової звітності" (ці правки узгоджені з Аудиторською палатою України) та положення НБУ № 311 "Про організацію внутрішнього аудиту в банках України".
Нагадаємо, раніше Національний банк України скасував вимогу до банків про надання скан-копій документів, на підставі яких вони здійснювали аналіз фінансових операцій своїх клієнтів, пов'язаних з купівлею та перерахуванням валюти за кордон.