Призначення керівників великих державних підприємств, таких як "Укрзалізниця", повинно проходити тільки через відкритий конкурс. Про це, коментуючи призначення виконуючих обов'язки держпідприємств одноосібним рішенням міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, заявив лідер партії "Демократичний Альянс" Василь Гацько.
"На мою думку, призначення керівників таких великих підприємств, як "Укрзалізниця" і "Укрспирт", має проходити через відкритий конкурс - це навіть не обговорюється. Це наймані менеджери, тут неприпустимий квотний принцип, призначення за принципом партійності або лояльності. Це стосується як національного рівня, так і місцевого. До чого призводять такі призначення, ми бачимо навіть по Києву. У місті, де перемогла революція, великими підприємствами керує менеджмент Льовочкіна або "Сім'ї". Якщо б у нас був відкритий конкурс, ми б оцінювали професійні та ділові якості, вивчали зв'язку з режимом, з корупційними схемами. Державні корпорації - те ж саме", - каже політик.
На думку лідера "Демальянсу", єдиною причиною для такого кулуарного призначення може бути тільки "викачування" грошей з держпідприємства.
"Якщо говорити про "Укрзалізницю", то через цю компанію йдуть мільярди гривень. І сьогодні йде перерозподіл впливу на грошові потоки, перерозподіл впливу на державні підприємства для викачування грошей. Інших причин для таких кулуарних призначень конкретних людей ми не знайдемо. Коли ми говоримо про державні підприємства, ніяких причин для кулуарних призначень немає. Це пережитки минулого, які потрібно зламати", - підкреслив він.
Коментуючи рішення міністра Пивоварського, Василь Гацько підкреслив, що такі дії можуть привести Україну до "часів Януковича і Азарова".
"На жаль, система влади ще не працює. Не працюють суди, прокуратура. І в сьогоднішніх умовах найбільш дієвим інструментом є публічний тиск на владу. І сьогодні буде правильним піднімати і ставити питання перед президентом, перед прем'єр-міністром - вимагати проведення відкритих публічних кадрових конкурсів за всіма держпідприємствам. В іншому випадку ми фактично повторимо те, що було за часів Януковича та Азарова - використання держкомпаній для викачування грошей з бюджету", - говорить політик.
Нагадаємо, нинішній в. о. голови "Укрзалізниці" призначений наказом міністра Андрія Пивоварського без кадрового конкурсу. У проведенні конкурсу в даний час в Мінінфраструктури не бачать необхідності.