ua en ru

НАУ закликає МЕРТ не допустити обмеження імпорту нафтопродуктів

НАУ закликає МЕРТ не допустити обмеження імпорту нафтопродуктів Ілюстративне фото (flickr.com/cp9524)

Асоціація закликала відхилити вимогу "Укртатнафти" щодо обмеження імпорту

Нафтогазова асоціація України (НАУ) закликає учасників Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі (працює при Мінекономрозвитку) відхилити вимогу українського НПЗ "Укртатнафта" щодо імпорту нафтопродуктів шляхом введення квот. Про це пише Enkorr з посиланням на повідомлення прес-служби НАУ.

Як наголошується, найбільші оптові і роздрібні постачальники моторних палив впевнені, що у разі задоволення ініціативи "Укртатнафти", український ринок нафтопродуктів буде монополізований.

На думку експертів, падіння переробки нафти в Україні викликано не засиллям імпорту, а відсутністю необхідних інвестицій у модернізацію НПЗ. Спочатку це призвело до відставання за якістю українських нафтопродуктів, а згодом – до негативної економіки їх виробництва. Ситуація змінилася, як тільки якість палива було покращено в 2016-2017 рр.

"Зростання імпорту з 2005 р. виникло у відповідь на брак українських нафтопродуктів, який був вихід, зупиняти заправки? У 2017 р., коли внутрішнє виробництво зросло, імпортні поставки бензину знизилися на 18%", – заявив президент НАУ Дмитро Кулик.

В Асоціації не бачать жодних бар'єрів для подальшого нарощування переробки нафти в Україні і всіляко вітають перспективу її збільшення. Наприклад, окремі члени Асоціації в 2017 р. почали постійні закупівлі українських нафтопродуктів.

"Найбільшим попитом користується шебелинське паливо, яке реалізується на відкритих торгах як разовими, так і "формульним" контрактам. Компанії готові активізувати цю роботу за умови адекватної цінової політики та гарантій виконання своїх зобов'язань з боку НПЗ", – йдеться в повідомленні.

Асоціація також відзначає повну відповідність існуючої системи нафтопродуктозабезпечення України директивам Європейського союзу. Поставки розподілені між декількома потужними джерелами поставок з використанням різноманітних логістичних схем – морської, залізничної, автомобільної та трубопровідної доставки.

"Ступінь диверсифікації ринку нафтопродуктів України значно перевищує рівень багатьох європейських країн: у 2017 році паливо надходило більш ніж з десяти країн. Пропозиція "Укртатнафти" веде до руйнування цієї стійкої системи і створенню монополії", – резюмував Кулик.

Він також нагадав, що крім найпотужнішого в країні Кременчуцького НПЗ група "Приват" контролює два найбільші морські перевалочні комплекси в Одесі та Чорноморську, які можуть бути задіяні для покриття неминучого дефіциту нафтопродуктів в разі введення мит і квот.

Директор "Консалтингової групи А-95" Сергій Куюн раніше висловив думку про те, що введення квот спричинить за собою зростання цін для всіх категорій споживачів, зруйнує стійку модель забезпечення країни паливом, але не вирішить проблем нафтопереробної галузі.

"Головною проблемою українських НПЗ на ринку бензину є не імпорт, а падіння споживання більш ніж на третину за останні чотири роки. Для нарощування продажів "Укртатнафті" необхідно змінити свою збутову політику, а не пробувати змінити ринок неринковими методами", – заявив Куюн.

Як відомо, наприкінці березня "Укртатнафта" звернулася в МЕРТ з вимогою квотувати імпорт бензину і ДТ починаючи з травня 2018 р.

За даними видання, в 2011-2012 рр. "Приват" спільно з ТНК-ВР ініціювали спеціальне розслідування проти імпорту нафтопродуктів з Білорусі з метою введення пішли у розмірі 132 євро/т. Комісія Мінекономіки відмовила виробникам.