Громадська рада при Нацраді України з питань телебачення і радіомовлення (Нацтелерадіо) вирішила перевірити дотримання телерадіокомпаніями законодавства щодо спонсорства алкогольних напоїв. Для фіксації порушень представники ради звернулися до Нацради з проханням провести моніторинг ефіру як у робочі, так і у вихідні дні, повідомляє прес-служба Нацтелерадіо.
Перевірка торкнеться не тільки ротації роликів, але і прихованої реклами.
Результати всеукраїнських досліджень, проведених Київським міжнародним інститутом соціології (4-10 лютого, 2000 респондентів-телеглядачів), показують, що 89,6% українців вважають будь-які згадки найменувань торгових марок алкоголю рекламою. Причому, це прямо впливає на їх поведінку, як споживачів, особливо на молодь. Кожен п'ятий респондент у віці 18-29 років зазначив, що купує алкоголь саме тих марок, інформацію про яких отримує завдяки телебаченню. У той же час, за даними ВООЗ, Україна займає перше місце в світі по вживанню алкоголю дітьми та молоддю - 40% жителів нашої країни у віці 14-18 років систематично споживають алкогольні напої.
Нагадаємо, згідно з внесеними змінами до чинного законодавства, в даний час в Україні телевізійна реклама алкогольної продукції заборонена. На телебаченні та радіо ролики, що містять рекламу алкоголю, можуть виходити в ефір тільки з 23.00 до 6.00. Однак, на думку представників громадської ради при Нацтелерадіо, останнім часом спостерігаються грубі системні порушення цих вимог.