Нацкомісія з тарифів має стати незалежним регулятором, - нардеп
Національна комісія на транспорті (НКРТ) має бути створена за європейським зразком, із збереженням максимальної незалежності рішень, лише так вона зможе зберегти об'єктивність у тарифних питаннях.
Про це повідомляє РБК-Україна з посиланням на думку народного депутата Дмитра Шпенова.
"Єдина Європа давно створила незалежних регуляторів, які регулюють тарифи на транспорті. Успішний досвід ЄС може виявитися цінним для України, адже у нашій економіці досі збереглися такі транспортні монополісти, як "Укрзалізниця", Адміністрація морських торговельних портів, "Дельта-Лоцман"" та "Украерорух". Усі вони безпідставно підвищують тарифи, змушуючи бізнес нести додаткові витрати", - наголосив нардеп.
Передбачалося, що влада та бізнес сядуть за стіл переговорів та спільно розроблять відповідний законопроект, нагадав Шпенов. Проте влада вирішила піти іншим шляхом і зареєструвала законопроект №6514, яким НКРТ підпорядковується президенту. А це - порушення Конституції, адже уряд намагається наділити главу держави не властивими йому повноваженнями.
"Таким чином влада демонструє, що не збирається боротися з монополіями на транспорті, а просто хоче підпорядкувати їх собі - щоб Офіс президента вирішував, якими будуть тарифи на залізничні перевезення або перевалку вантажів у портах. Навіщо це потрібно владі? Щоб отримати важіль тиску на власників бізнесу та запровадити "кришування" цілих галузей економіки, насамперед орієнтованих на експорт - АПК та ГМК", - упевнений Шпенов.
Якщо Нацкомісію підпорядкують президенту, її рішення заперечуватимуться в судах, упевнений нардеп. У результаті, замість вирішення проблеми транспортних монополій, влада отримає сотні судових розглядів та правовий колапс у транспортній галузі.
"Бізнес не знатиме, яке рішення НКРТ потрібно виконувати, а яке ні. Така ситуація загрожує збоями в роботі національної системи логістики, а значить - збитками для компаній і державного бюджету. Проект №6514 слід відкликати з парламенту, поки влада не наробила непоправних помилок у регулюванні транспорту", - резюмував нардеп.
Нагадаємо, у Верховній раді зареєстровано урядовий проект закону "Про внесення змін до Закону України "Про транспорт" (№6514), який передбачає створення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері транспорту (НКРТ). Згідно із законопроектом НКРТ підпорядкована президенту України.