Нардепи схвалили закон щодо розвитку інклюзії на різних рівнях освіти
Законопроект №8556 у другому читанні в цілому підтримали 226 депутатів
Парламент схвалив законопроект №8556 "про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг", який був ініційований дружиною президента Мариною Порошенко. Про це повідомляє кореспондент РБК-Україна.
Комітет рекомендував прийняти проект за основу, однак сесійна зала прийняла його в цілому.
"Законопроект номер 8556 за пропозицією комітету за основу: 236 за. Ставлю проект закону №8556 у другому читанні в цілому з техніко-юридичними правками. 226 "за". Закон прийнятий. Я знаю, як довго комітет готував цей закон", - повідомив голова парламенту Андрій Парубій.
Відповідно до закону, інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.
Для навчання дітей з особливими освітніми потребами заклади загальної середньої освіти та дошкільної освіти за зверненням батьків дитини або осіб, які їх замінюють, утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи. У групах може бути не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами.
Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами складається індивідуальна програма розвитку - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.
Визначається, що особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі забезпечує асистент вчителя. Освітні та соціальні потреби дітей із складними порушеннями розвитку під час їх перебування у закладі загальної середньої освіти задовольняються асистентом дитини: соціальним працівником, одним з батьків або особою, уповноваженою ними. Асистент дитини проходить медичний огляд відповідно до вимог чинного законодавства України.
Встановлюється, що навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.
Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позакласної та позашкільної роботи з урахуванням їх віку, здібностей, інтересів, потреб, можливостей, індивідуальних особливостей освітньої діяльності та стану здоров’я.
Також встановлюється, що діти з особливими освітніми потребами мають право на першочергове зарахування до початкової школи закладу загальної середньої освіти. Згідно з законом, діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.
Нагадаємо, 21 серпня на Всеукраїнській конференції педагогічних працівників президент України Петро Порошенко заявив, що в Україні цього року відкриють понад 8 тис. інклюзивних класів.