ua en ru

Нардепи схвалили закон щодо розвитку інклюзії на різних рівнях освіти

Нардепи схвалили закон щодо розвитку інклюзії на різних рівнях освіти Ілюстративне фото (pixabay.com)

Законопроект №8556 у другому читанні в цілому підтримали 226 депутатів

Парламент схвалив законопроект №8556 "про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг", який був ініційований дружиною президента Мариною Порошенко. Про це повідомляє кореспондент РБК-Україна.

Комітет рекомендував прийняти проект за основу, однак сесійна зала прийняла його в цілому.

"Законопроект номер 8556 за пропозицією комітету за основу: 236 за. Ставлю проект закону №8556 у другому читанні в цілому з техніко-юридичними правками. 226 "за". Закон прийнятий. Я знаю, як довго комітет готував цей закон", - повідомив голова парламенту Андрій Парубій.

Відповідно до закону, інклюзивне навчання - система освітніх послуг, гарантованих державою, що базується на принципах недискримінації, врахування багатоманітності людини, ефективного залучення та включення до освітнього процесу всіх його учасників.

Для навчання дітей з особливими освітніми потребами заклади загальної середньої освіти та дошкільної освіти за зверненням батьків дитини або осіб, які їх замінюють, утворюють інклюзивні та/або спеціальні групи і класи. У групах може бути не більше трьох дітей з особливими освітніми потребами.

Відповідно до індивідуальних особливостей освітньої діяльності для кожного учня з особливими освітніми потребами складається індивідуальна програма розвитку - документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційних потреб/послуг для розвитку дитини та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стратегій і підходів до навчання.

Нардепи схвалили закон щодо розвитку інклюзії на різних рівнях освіти
Нардепи схвалили закон щодо розвитку інклюзії на різних рівнях освіти

Визначається, що особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі забезпечує асистент вчителя. Освітні та соціальні потреби дітей із складними порушеннями розвитку під час їх перебування у закладі загальної середньої освіти задовольняються асистентом дитини: соціальним працівником, одним з батьків або особою, уповноваженою ними. Асистент дитини проходить медичний огляд відповідно до вимог чинного законодавства України.

Встановлюється, що навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами, здійснюються за рахунок коштів освітніх субвенцій, державного та місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством, у тому числі з урахуванням потреб дитини, визначених в індивідуальній програмі розвитку.

Діти з особливими освітніми потребами залучаються до позакласної та позашкільної роботи з урахуванням їх віку, здібностей, інтересів, потреб, можливостей, індивідуальних особливостей освітньої діяльності та стану здоров’я.

Також встановлюється, що діти з особливими освітніми потребами мають право на першочергове зарахування до початкової школи закладу загальної середньої освіти. Згідно з законом, діти з особливими освітніми потребами, що зумовлені порушеннями інтелектуального розвитку та/або сенсорними та фізичними порушеннями, мають право на першочергове зарахування до закладів дошкільної освіти.

Нагадаємо, 21 серпня на Всеукраїнській конференції педагогічних працівників президент України Петро Порошенко заявив, що в Україні цього року відкриють понад 8 тис. інклюзивних класів.