ua en ru

Намір України ввести мита на імпорт палива матиме відповідну реакцію з боку країн-експортерів, - учасники ринку

Намір України ввести загороджувальні мита на імпорт палива матиме відповідну реакцію з боку країн-експортерів нафтопродуктів, що є одночасно найбільшими зовнішньоекономічними партнерами України. Таку думку висловила асоціація «Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України».

У асоціації відзначили, що уряд України не повинен піддаватися на шантаж з боку нафтопереробних компаній, що перейшли до відкритих погроз зупинити свої заводи у разі неприйняття їх вимоги по введенню мит на імпорт нафтопродуктів до України.

Безпрецедентний тиск і дезінформація органів влади вже привели на початок абсолютно безпідставного спецрозслідування відносно імпорту нафтопродуктів. Тиск, що продовжується, з боку власників НПЗ націлений на дезорієнтацію кураторів розслідування з метою досягнення бажаного результату у вигляді різкого зростання цін на продукцію, що реалізовується, після введення мит.

Асоціація вважає головними причинами нинішніх проблем нафтопереробників глобальну несприятливу кон'юнктуру в нафтопереробці у всьому світі, недостатність інвестицій в модернізацію українських підприємств і низку негативних явищ на внутрішньому ринку України, таких як контрабанда і нелегальне виробництво нафтопродуктів, а також схеми безподаткового імпорту.

«Об'єднання операторів ринку нафтопродуктів України» вважає неприпустимим і неприйнятним подальше існування схем контрабандного ввезення і нелегального виробництва нафтопродуктів, а також відновлення схем безподаткового імпорту. Перераховані чинники асоціація вважає дійсними ворогами українських НПЗ, які не мають нічого спільного з легальним імпортом нафтопродуктів. Саме це мають намір довести члени асоціації в ході спеціального розслідування, що почалося, і тим самим зняти з порядку денного питання про введення мит на імпорт. Інакше, в асоціації упевнені, що Україну чекає монополізація паливного ринку і зростання цін на бензин, дизпаливо і інші продукти нафтопереробки пропорційно розміру введених мит (зокрема на 1,30 грн/л на бензини і 80 коп./л на ДП).

У асоціації з розумінням відносяться до прохань уряду України щодо стабілізації цін на нафтопродукти в роздрібній мережі в період зростання котирувань на світовому ринку і збільшення податкового навантаження на споживача. Заяви деяких власників НПЗ про можливу зупинку підприємств асоціація розглядає як дестабілізцію ринку і чинення тиску на органи влади країни. В зв'язку з цим вважаємо необхідним заявити, що нинішня диверсифікована система забезпечення України нафтопродуктами, коли постачання здійснюються сумарно з близько 15 внутрішніх і зовнішніх напрямів, здатна задовольнити потреби країни в паливі по ринкових цінах в будь-якій ситуації. Включаючи зупинку крупних виробництв, в чому можна було переконатися в 2010 р., коли Лісичанський НПЗ простояв на ремонті більше двох місяців.

«Заяви про неполадки або зупинку НПЗ у відповідальні моменти, особливо напередодні посівної, є хорошим нагадуванням про роботу ринку до 2005 р., коли переробники тримали 90% постачань, - говорить президент асоціації Леонід Косянчук. - Якщо вже сьогодні ми бачимо відвертий шантаж з боку власників НПЗ, то після введення мит на імпорт і повернення до ринкової диктатури НПЗ уряду доведеться знову ходити на уклін до власників заводів кожну посівну».