ua en ru

З початку року "Житомиргаз" безкоштовно повірив більше тисячі побутових лічильників

З початку року "Житомиргаз" безкоштовно повірив більше тисячі побутових лічильників Ілюстративне фото (kmu.gov.ua)

З 1163 повірених облікових пристроїв, непридатними до подальшої експлуатації визнано майже 35%

З початку 2019 АТ "Житомиргаз" провів безкоштовну перевірку 1163 лічильників клієнтів газорозподільної компанії. За минулий рік загальна кількість повірених приладів індивідуального обліку склала понад 19,5 тис. Про це повідомляє прес-служба компанії.

З 1163 повірених облікових пристроїв, непридатними до подальшої експлуатації визнано майже 35%. У минулому році з 19 539 одиниць непридатними виявилося 8368. Причинами, за словами прес-служби, стали знос комплектуючих деталей і механізмів, а також порушення споживачами умов експлуатації. Адже на роботу приладу впливають кухонні випаровування, пряме попадання сонця, підвищена вологість приміщення тощо.

"У поточному році плановій повірці підлягають майже 120 тис. побутових лічильників газу. Загальна вартість робіт становить 2,8 млн гривень. Проте, в чинному тарифі передбачено тільки 1,5 млн гривень. Тому закладені НКРЕКП кошти в діючому тарифі з розподілу газу не дають можливості здійснювати в необхідному обсязі повірку як побутових, так і промислових приладів обліку газу, а також проводити їх заміну і ремонт", - розповідає технічний директор АТ "Житомиргаз" Сергій Колесник.

У прес-службі також зазначили, що згідно з Законом України "Про метрологію та метрологічну діяльність", плановій перевірці підлягають всі лічильники побутових споживачів. Вона проводиться повністю за кошти АТ "Житомиргаз". При цьому, демонтаж та монтаж приладу мають право здійснювати тільки представники газорозподільної компанії, адже це пов'язано з втручанням у роботу газової системи.

"Періодичну повірку проводять для точного обліку спожитого газу. Її здійснюють один раз на 5 чи 8 років, згідно паспортних даних лічильника. У разі, якщо термін повірки закінчився, а лічильник газу не повірений з вини споживача, наприклад, він відмовив у доступі до свого помешкання, де розташований лічильник газу, - ці показники лічильника вважаються недійсними. У такому випадку нарахування за спожитий газ буде проводитися за граничним нормам. До того ж АТ "Житомиргаз", як оператор ГРМ може ініціювати непланову перевірку лічильників, якщо на те є метрологічна або інші підстави", - йдеться в повідомленні.