На українському авіаринку може з'явитися європейське паливо, заявив вчора на прес-конференції віце-прем'єр, міністр інфраструктури Борис Колесников. "У планах Міністерства повністю демонополізувати ринок авіапалива і змусити імпортерів нафти і переробників прийти до якогось розумного компромісу (у ціні)",- повідомив Колесніков. За його словами, нове реактивне паливо вже проходить процедуру сертифікації, пише видання "Комерсант-Україна".
Кабмін і Мінінфраструктури ініціювали отримання сертифікату на імпорт авіапалива маркт Jet A-1 в липні, підтвердило джерело в Міненерго: "Поява нового гравця дозволить наситити ринок паливом, яке стоїть дешевше за паливо з Кременчуцького НПЗ". За словами джерела, гас планується поставляти з Мажейкяйського НПЗ литовської компанії Orlen Lietuva. У прес-службі Orlen Lietuva відмовилися від коментарів, голова представництва компанії в Україні Ігор Майстренко не відповідав на телефонні дзвінки.
Orlen Lietuva - одна з найбільших нафтових компаній в Литві. Чистий прибуток в I півріччі - 61 млн дол., доходи від продажів - 3,85 млрд дол. Належить польському концерну PKN Orlen. На українському ринку світлих нафтопродуктів компанія присутня близько 10 років, говорять учасники ринку.
Обсяг споживання авіаційного палива в Україні складає близько 300-350 тис. т в рік, відзначають в консалтинговій компанії UPECO. Паливо поставляється з Кременчуцького НПЗ (постачальники - "Укртатнафта" і "Кребо"), з Волгоградського НПЗ (Росія; компанія "Лук-Авіа Ойл") і Лисичанського НПЗ ("ТНК-ВР-Авіа"). Близько 50% ринку доводиться на заправки в "Борисполі".