ua en ru

На будівництво автомагістралі у Запоріжжі у 2010-2011 рр. було неефективно витрачено 116,4 млн грн

На будівництві автотранспортної магістралі через Дніпро у м. Запоріжжі у 2010-2011 рр. було неефективно витрачено 116,4 млн грн. Такого висновку дійшла колегія Рахункової палати після розгляду результатів аудиту ефективності використання коштів державного бюджету, виділених у 2010-2011 роках на будівництво автотранспортної магістралі, повідомляє прес-служба Рахункової палати.

Спорудження автомагістралі через Дніпро в Запоріжжі, розпочате в жовтні 2004 р., за планом мало завершитися у 2009 р., проте терміни фінансування і виконання робіт зривались Графіки робіт на 2010 р. - січень-вересень 2011 р. виконані лише на 65%.

У 2010 р. - січні-вересні 2011 р. було неефективно витрачено 116,4 млн грн. (понад 30% від загального обсягу одержаних фінансових ресурсів).

Зокрема, генеральний підрядник ПАТ "Мостобуд" (м. Київ) у травні-серпні 2011 р. отримав як аванс 70 млн грн. бюджетних коштів на будівництво автомагістралі. Однак у встановлений законодавством 9-місячний термін зазначені кошти не були використані або повернуті замовнику. Отже, фактично відбулося безвідсоткове кредитування комерційної структури.

Для добудови об'єкт у вересні-жовтні 2011 р. передали в управління Державному агентству автомобільних доріг України ("Укравтодор"). За новим план, введення мосту в експлуатацію має відбутися у грудні 2012 р. Проте, як наголосила колегія Рахункової палати, в цілому рівень будівельної готовності автомагістралі на 1 січня 2012 р. становив лише 34% від загального обсягу, роботи на більш ніж третині споруд і транспортних розв'язок взагалі не розпочаті. Зазначене свідчить про істотні ризики несвоєчасного завершення будівництва.

Комунальне підприємство "Управління капітального будівництва" у 2010-2011 рр. неефективно використало 31 млн грн. бюджетних ресурсів на спорудження плавучого крана для потреб автомагістралі. На його зведення, починаючи з 2004 р., загалом неефективно витрачено 79,5 млн грн., що дорівнює майже половині кошторисної вартості пристрою. Тим часом технологічної необхідності у зазначеному обладнанні наразі немає, оскільки в "Укравтодорі" є власна відповідна техніка. Питання щодо доцільності добудови плавкрана або його продажу досі не вирішено.

Через затягування будівництва, відсутність належного контролю на центральному і місцевому рівнях за використанням бюджетних коштів проектна вартість автомагістралі зросла в 2,7 раза проти початкової за проектом (1,9 млрд грн.) і на даний час становить 5,2 млрд грн. Починаючи з 2004 р. на будівництво цього об'єкта загалом використано 1,4 млрд грн.