Прийняте Кабміном розпорядження "Про вдосконалення системи розрахунків за електричну енергію з альтернативних джерел енергії" № 589-р в частині зниження розміру пікового коефіцієнта при розрахунку "зеленого" тарифу прямо суперечить нормам Закону "Про електроенергетику" та порушує встановлену державну гарантію інвесторам. До того ж, була порушена процедура прийняття даного акту. Про це йдеться у висновку, підготовленому авторитетним адвокатським об'єднанням Arzinger за замовленням Європейсько-українського енергетичного агентства.
Згідно з висновками юристів, розпорядження має негативний вплив на ринок відновлюваних джерел енергії (зокрема, сонячну енергетику), і у випадку його реалізації інвестори можуть звернутися за захистом своїх прав в українські суди (адміністративні, господарські), міжнародний інвестиційний арбітраж, а також подати позов у Європейський суд з прав людини.
"Зниження "зелених" тарифів на електроенергію для об'єктів, які виробляють електроенергію з сонячного випромінювання, яким вже присвоєно "зелений" тариф або зниження "зелених" тарифів без перехідного, розумного періоду для проектів, які незабаром будуть введені в експлуатацію і їм буде присвоєно "зелений" тариф, не відповідає прийнятій практиці, і інвестор не міг передбачити такі дії законодавця. Можна припустити, що знаючи заздалегідь про таке зниження тарифу, інвестор, виходячи з розрахунків, не вибрав би Україну для розміщення своїх інвестицій", - йдеться у висновку.
У документі особливо підкреслюється, що Україна, щоб залишатися конкурентною на ринку "зелених" інвестицій і привабливою для інвесторів, змушена пропонувати більш високий "зелений" тариф в порівнянні з європейськими країнами. В іншому випадку, при однаковому розмірі тарифу інвестор віддасть перевагу, приміром, Німеччині, так як там банки запропонують кредит під значно менший відсоток, і проект окупиться значно швидше.
Нагадаємо, розпорядженням Кабміну від 18 червня №589-р НКРЕ пропонується при розрахунку "зеленого" тарифу для всіх суб'єктів господарювання, які виробляють електроенергію з альтернативних джерел енергії, за винятком міні-ГЕС, знизити коефіцієнт пікового часу з 1,8 до 1,01 і, таким чином, скоротити загальну величину тарифу у 2 рази. На думку провідних юридичних фірм, дане розпорядження носить рекомендаційний характер.