На Дніпрі запрацювала інформаційна служба для моніторингу руху суден
На річці Дніпро запрацювала річкова інформаційна служба (РІС) для моніторингу руху суден. Про це повідомили в прес-службі Міністерства інфраструктури України.
"РІС покликана виконувати два основних завдання - це, по-перше, забезпечення якісного зв'язку європейського рівня на річці, а також моніторинг руху суден", - наголосив директор департаменту державної політики у галузі морського та річкового транспорту Мінінфраструктури Володимир Севрюков.
За його словами, до цього часу в Україні взагалі на внутрішніх водних шляхах не існувало такої системи, а зв'язок з суднами підтримувався тільки в шістьох точках на судноплавних шлюзах. Не було і системи, яка б дозволяла у повному обсязі контролювати рух суден на усій трасі ріки. "Після виходу судна зі шлюзу ціль губилася, ми не знали, що з судном, де воно наразі перебуває. І так допоки судно не підходило до наступного шлюзу. Відтепер ж зазначені питання вирішено, ми у будь-який час знаємо місце знаходження судна, бачимо, чи є в нього якісь складнощі у русі чи ні", - сказав він.
"За допомогою річкової інформаційної служби ми бачимо абсолютно усі судна, що слідують Дніпром, - ті, які обладнані судновими автоматизованими ідентифікаційними системами (АІС). Завдяки ж тому, що на шлюзах розміщено операторів РІС, ми маємо можливість відслідковувати і рух тих суден, на яких на сьогодні суднового АІСа ще не має. Тобто ми моніторимо у цілому всю обстановку на річці", - відзначив директор ДП "Дельта-лоцман" Олександр Голодницький.
Водночас РІС не лише виявляє та відслідковує рух суден у зоні своєї дії, але й здійснює інформаційне забезпечення судноплавства. Так, судна будуть безперешкодно отримувати гідрометеорологічну інформацію, відомості про зміни у роботі засобів навігаційного оснащення (далі - ЗНО), про зміщення плавучих ЗНО зі штатних місць тощо, інформацію про стан руху в зоні дії РІС та інші фактори, що впливають на умови навігації. Вся ця інформація буде доступна судновласникам та іншим зацікавленим структурам у режимі "онлайн".
Також судноводії попереджатимуться про загрози розвитку ситуації небезпечного зближення з іншими суднами, про відхилення судна від безпечного маршруту плавання тощо. Все це сприятиме посиленню рівня безпеки судноплавства на внутрішніх водних шляхах України.
Крім цього, суднам надаватимуться і відповідні рекомендації щодо черговості руху, часу початку руху, маршруту, швидкості та інтервалів руху, місць якірних стоянок.
Нагадаємо, наприкінці 2011 р. віце-прем'єр-міністр, міністр інфраструктури Борис Колесніков заявив, що електронна навігація по Дніпру має бути введена до квітня 2012 р.