МВС ініціює законопроект про знесення 90% рекламних конструкцій на автошляхах
На вчорашньому засіданні Кабінету міністрів було схвалено законопроект "Про розміщення зовнішньої реклами на автомобільних дорогах загального користування, а також вулицях і дорогах міст та інших населених пунктів", розроблений Міністерством внутрішніх справ України (МВС), пише "Комерсант-Україна".
Автори законопроекту пропонують заборонити розміщення зовнішньої реклами над проїжджою частиною автодоріг загального користування, а також на відстані менше 10 м від краю проїжджої частини, на опорах дорожніх знаків і ліхтарів, в зонах транспортних розв'язок, мостів і "місцях концентрації дорожньо-транспортних пригод".
Причина розробки документа - турбота про безпеку дорожнього руху, йдеться в пояснювальній записці до документа. Крім того, розробники посилаються на указ президента про Національний план дій з впровадження економічних реформ на 2010-2014 рр.., Де передбачена гармонізація законодавства про зовнішню рекламу з європейським законодавство і говориться про заборону розміщення рекламної інформації на дорожніх знаках.
Однак у прес-службі Державтоінспекції - безпосереднього розробника документа - вчора не змогли навести дані про ДТП, що сталися через зовнішньої реклами. А в офіційній статистиці ДАІ за січень-травень 2013 р. зазначено, що основними причинами ДТП з потерпілими були перевищення швидкості (26,1%) та порушення правил маневрування (19,9%). Зовнішня реклама як причина ДТП в статистиці ДАІ окремим пунктом не виділяється.
Учасники ринку зовнішньої реклами стверджують, що ініціатива ДАІ фактично вб'є галузь. За словами голови координаційної ради Асоціації зовнішньої реклами України Артема Біденка, в Україні над дорогами розміщено близько 40 тиc. рекламних конструкцій, або близько 90% ринку зовнішньої реклами. Йдеться про ринок обсягом 1,2 млрд грн (дані Всеукраїнської рекламної коаліції за підсумками 2012 року). У 2013 році цей ринок повинен був вирости ще на 16,7%, до 1,4 млрд грн.
Нинішній законопроект - не перша спроба заборонити зовнішню рекламу на автошляхах. На початку червня з аналогічною ініціативою виступив народний депутат Партії регіонів Антон Яценко.
Експерти погоджуються, що правила розміщення зовнішньої реклами вимагають коректування. до розгляду у другому читанні готуються поправки до закону "Про рекламу", подані комітетом з питань свободи слова та інформації ще в 2011 р. Законопроект передбачає розміщення рекламних конструкцій вздовж доріг у межах міста на відстані 50-75 м один від одного, а за межами міста - на відстані до 1 км. Це призведе до скорочення зовнішньої реклами в містах на 40-50%.