Моторне (транспортне) страхове бюро визначило ознаки ризикованості, відповідність яким позбавить учасників ринку можливості продавати поліси. Страховики кажуть, що тільки посилення вимог очистить ринок від проблемних СК. Про це повідомляє видання "Коммерсант-Україна".
Загальні збори Моторного (транспортного) страхового бюро (МТСБУ) вчора посилило відповідальність страхових компаній за невиконання ними своїх зобов'язань. Підготовлено вимоги, які дозволять виявляти проблемні компанії з четвертої, самої ризикової групи. Один з цих критеріїв - ліквідність активів, у нерухомість може бути вкладено не більше 70%, а в цінні папери - не більше 20% активів. Рівень дебіторської заборгованості страховика не повинен перевищувати його премій. Оцінюватиметься достатність активів СК - всі зобов'язання зіставлять з сумою готівкових активів. Крім того, компанія повинна показувати високий рівень врегулювання подій за останні 150 днів.
Страховики, які відповідають цим критеріям, потраплять в саму ризикову групу, а МТСБУ буде обмежувати їхню роботу. Таким СК буде відмовлено у видачі нових бланків страхових полісів. "Ці норми спрямовані на своєчасне виявлення проблем в компаніях", - пояснює президент Ліги страхових організацій України Наталія Гудима. Ризиковість страховиків буде визначатися щоквартально за підсумками аналізу їх звітності.
Учасники ринку автострахування згодні виконувати посилилися вимоги. "Це дозволить більш якісно оцінювати стан страховиків, їх ставлення до виплат і окремо розбиратися з самими ризиковими групами компаній", - говорить президент-голова правління СК "Провідна" Ірина Сиренко.
При цьому учасники ринку вважають, що проблема не у виявленні ризиків, а в роботі з ними. "Раніше теж виявлялися проблеми в компаніях, але реакції на це не було, - говорить голова правління СК" Глобус "Володимир Ганчак .- Тепер компанії не можуть показувати свої активи в неякісних цінних паперах. Міжнародна практика передбачає, що активів у нерухомості має бути не більше 30%. А у нас є великі компанії, які за цією ознакою потрапили в ризикову групу ". За його оцінками, зараз під критерії ризиковості підпадає десяток страхових компаній.
Глава правління СК "Українська страхова група" Павло Нельга більш песимістичний у своїх оцінках: "Зараз 40-50 компаній реально неплатоспроможні, вони витримують нормативи тільки тому, що вимоги занадто м'які. Міжнародний аудит ці страховики не пройшли б.
Вимоги до СК повинні бути ще жорсткіше. Адже якщо у банку падає коррахунок, в нього вводиться тимчасова адміністрація. На страховому ринку купа банкрутств, а регулятор і МТСБУ не мають законних підстав для обмеження їх страховиків ".
Теоретично у компаній, що потрапили в чорний список, ще буде шанс повернутися до нормальної роботи. "Якщо страховик зможе показати активи або дії акціонерів, то його можуть прибрати з групи. Але фактично, якщо компанія потрапляє в цю групу, то її вже пізно рятувати", - вважає Володимир Ганчак. Поява нових вимог повинно обмежити бажання страховиків працювати на ринку автострахування. "Компанії не зможуть продавати нові поліси, і це прискорить їх смерть. Можливо, в МТСБУ зрозуміють, що потрібно більш відповідально ставитися до прийому нових членів. Багато нових компаній хочуть працювати в автострахуванні, але ж не може половина учасників ринку бути членами бюро", - відзначає Павло Нельга.