Без модернізації ГТС Україна може втратити свій "козир" в геополітиці, - Карасьов
Україна ризикує втратити власну газотранспортну систему, якщо не модернізує її до 2019 року. Таку думку висловив політолог Вадим Карасьов, коментуючи рішення Єврокомісії, що дозволяє "Газпрому" використовувати до 90% потужності газопроводу OPAL замість дозволених раніше 50%.
За словами Карасьова, рішення Єврокомісії щодо Газпрому є тривожним сигналом для України.
"Нам чітко дали зрозуміти про існуючу загрозу того, що з нами перестануть рахуватися як з гравцем в геополітиці. У 2019 році в України закінчується контракт з Росією на транспортування газу. На жаль, зношена газотранспортна система України без модернізації до того часу прийде в критичний стан: за 40 років роботи відбулося природне старіння обладнання. Це автоматично призведе до відсутності нових контрактів. В результаті, країна втратить свій транзитний статус – єдиний "козир", що допомагає впливати на геополітичні процеси. А це колосальний удар по національній безпеці", – повідомив Карасьов.
За словами експерта, західні партнери, спостерігаючи за "саботажем" української сторони щодо модернізації ГТС, також навряд чи нададуть підтримку.
"Поки українська влада саботує модернізацію газотранспортної системи, Росія йде в обхід і спокійно домовляється з ЄС про збільшення квот на транспортування газу через OPAL. Через це наша країна вже втратила 400 мільйонів доларів. Подібна позиція загрожує втратою відносин із західними партнерами. В 2019 році, з зруйнованої ГТС, Україна ризикує залишитися один на один з Росією", – зазначив Карасьов.
Як відомо, глава НАК "Нафтогаз України" Андрій Коболєв заявив, що рішення Єврокомісії розширити доступ для російської компанії "Газпром" до газопроводу OPAL стало шоком для "Нафтогазу".
Зазначимо, газопровід OPAL протяжністю 470 км дає можливість транспортувати газ від німецької частини узбережжя Балтійського моря до кордону з Чехією. OPAL з'єднує газопровід Nord Stream з споживачами російського газу в Центральній і Східній Європі, оминаючи Україну.