Міністерство інфраструктури України оприлюднило наказ щодо обмеження терміну експлуатації вантажних вагонів. Розробником проекту є директорат з безпеки на транспорті міністерства.
Відповідний наказ опублікований на сайті відомства.
Якщо наказ набере чинності, приватним компаніям і "Укрзалізниці" доведеться списати левову частку вагонного парку. За оцінками експертів ринку, вже в майбутньому році на металобрухт вирушать майже 13 тисяч вагонів.
Нагадаємо, раніше промислові асоціації та народні депутати виступили проти цього рішення. Вони попереджають: дефіцит вагонів, який штучно створює Кабмін, призведе до колапсу в економіці країни, яка і так переживає не кращі часи через коронакризу. Поставки товарів і сировини в умовах браку вагонів будуть неминуче зірвані.
Під загрозою опиниться і енергетична безпека країни. Так, за словами голови профспілки гірників Михайла Волинця, дефіцит піввагонів після рішення Кабміну призведе до зривів графіків відвантаження та транспортування вугілля.
"З урахуванням потреби вугільної галузі у вагонах на рівні 18-19 тис. піввагонів, очікувана нестача вагонів у разі прийняття запропонованого рішення, досягне 3-4 тис. Це ставить під загрозу відвантаження 7,5 млн тонн вугілля на рік (-12%). А стабільні поставки вугілля це важлива складова безперебійної роботи енергосистеми та вугільних підприємств", - заявив він.
Своєю чергою, президент Асоціації "Укрведтранс", в яку входять оператори вантажних залізничних перевезень, Наталія Петриченко нагадала, що Україна зобов'язалася привести свою законодавчу базу у відповідність з європейськими директивами, а в них не передбачений нормативний термін служби вагонів.
Президент об'єднання "Укрметалургпром" Олександр Каленков, заявив, що списання вагонів через скорочення терміну експлуатації змусить "Укрзализницю" купувати нові вагони, хоча значно важливіше направляти інвестиції в оновлення залізничної інфраструктури держмонополіста.