Двадцять світових лідерів автомобілебудування інвестували за 2010 рік у технічні розробки і дослідження рекордну суму - 50 млрд євро. У 2009 році цей показник дорівнював 48,2 млрд євро, а п'ять років тому - лише 44,2 млрд євро, говориться в доповіді Центру автомобільних досліджень в німецькому Бергіш-Гладбахе, повідомляє РБК daily.
Основний акцент у своїй роботі над інноваціями автомобілебудівники робили на вдосконалення традиційних двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ). Незважаючи на зростаючу у світі увагу до альтернативних технологій, кількість пов'язаних з ДВС інновацій продовжувало зростати, досягнувши 160. У той же час кількість технологічних новинок у галузі гібридних приводів зросла до 88, а той же показник по електромобілям залишився приблизно на колишньому рівні - 29. Всього ж за 2010 рік аналітики нарахували 634 інновації за різними сферами світового автопрому.
У перших рядах борців за технологічний прогрес виявилися німецькі автоконцерни. Як і в попередньому році, список з великим відривом очолює Volkswagen - 128 інновацій. На 2-е місце піднявся Daimler (64 новинки), який у 2009 році обіймав лише 4-е місце. На цю позицію - з 5-го місця - піднявся нині його головний конкурент - BMW.
За словами голови Центру автомобільних досліджень в Бергіш-Гладбахе професора Штефана Братцеля, найбільший прогрес помітний у американського концерну General Motors (GM), який завдяки своїм "дочкам" Opel і Chevrolet після торішнього 6-го місця зайняв 3-е місце. Успіх американців пояснюється в першу чергу появою на ринку першого серійного електромобіля Chevrolet Volt, який у ФРН продається під назвою Opel Ampera.
Помітно поліпшила свої позиції і Hyundai, яка з 9-го місця перебралася відразу на 5-е. "Корейці прагнуть зміцнитися в преміальному сегменті, а там без інновацій не обійтися", - відзначив Ш.Братцель.
В якості головного невдахи в дослідженні названа японська Toyota, яка в 2009 році займала в інноваційному ренкінгу 2-е місце слідом за VW. Однак після серії відгуків своїх авто для усунення технічних недоліків і трагедії на АЕС "Фукусіма-1" японці відкотилися на 8-е місце (найгірший результат для компанії з моменту початку складання рейтингу в 2004 році). "Японцям доводиться зараз звертати основну увагу не на інновації, а на виробництво і якість", - відзначив Ш.Братцель.