Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) надала прогноз, згідно з яким галузь в 2014 р. сягне рекордних показників чистого прибутку, які складуть 19,7 млрд дол. у 2014 р. проти 12,9 млрд дол. у поточному році. Таким чином, асоціація підвищила свій вересневий прогноз по прибутку, який припускав, що чистий прибуток в 2014 р. становитиме лише 16,4 млрд дол. проти 11,7 млрд дол. у 2013 р. Інформація надана в офіційній заяві асоціації.
Міжнародна асоціація повітряного транспорту (IATA) надала прогноз, згідно з яким галузь в 2014 р. сягне рекордних показників чистого прибутку, які складуть 19,7 млрд дол. у 2014 р. проти 12,9 млрд дол. у поточному році. Таким чином, асоціація підвищила свій вересневий прогноз по прибутку, який припускав, що чистий прибуток в 2014 р. становитиме лише 16,4 млрд дол. проти 11,7 млрд дол. у 2013 р. Інформація надана в офіційній заяві асоціації.
Підвищення прогнозів IATA пояснює новими обставинами, які будуть формувати світові ціни на авіаційне паливо. Зокрема, організація очікує зниження цін у зв'язку з досягнутою угодою між Іраном і західними державами, яке незабаром має привести до ослаблення економічний санкцій відносно Тегерана. Асоціація очікує зниження ціни на нафту марки Brent з нинішніх 108,2 дол./бар. до 104,5 дол./бар. у 2014 р., якщо Іран знову почне торгувати нафтою з Європою та США.
IATA також передбачає впевнене зростання пасажиропотоку авіаційного транспорту: за даними організації, загальна кількість пасажирів у 2014 р. зросте на 6% порівняно з 2013 р. і досягне позначки 3,3 млрд чоловік. Ринок пасажирських авіаперевезень як і раніше випереджає показники вантажного авіаринку, який залишається стабільно млявим і щодо обсягів перевезень і з точки зору виручки.
2014 р. стане, згідно з прогнозами IATA, другим поспіль роком міцніє прибутковості авіатранспортної галузі, починаючи з 2012 року, коли чистий прибуток склав 7,4 млрд дол. Тим не менш, асоціація відзначає, що коефіцієнт прибутковості галузі залишається на досить низькому рівні: у 2012 р. він склав всього 1,1%, в 2013 р. повинен зрости до 1,8%, а в 2014 р. - до 2,6%, в той час як цей же показник у 2013 р. склав 3,3%, навіть при більш низькій чистого прибутку (19,2 млрд дол.).
"В цілому, можна сказати, що в майбутньому індустрія рухається в правильному напрямку. Ціни на авіапаливо залишаються високими, проте нижче своїх рекордних показників у 2012 р. Пасажирський попит розширюється в діапазоні 5-6% - що відповідає історичному тренду. Покращена продуктивність в галузі, досягнута за рахунок угод по злиттю і поглинанню, принесла вигоду і для пасажирів, і для акціонерів компаній. А інновації в розвиток продукції і послуг авіакомпаній призвели до зростання доходів від додаткових послуг", - говорить в заяві IATA її гендиректор Тоні Тайлер.
Найбільше зароблять в наступному році авіакомпанії Північної Америки, чистий прибуток складе 8,3 млрд дол. проти 5,8 млрд дол. у 2013 р. Чистий прибуток європейських авіаперевізників складе 3,2 млрд дол. у 2014 р. і 1,7 млрд дол. - у 2013 році, що є третім показником після північноамериканських і азіатсько-тихоокеанських авіакомпаній.
Тим не менш, асоціація відзначає, що її прогноз розраховується для всієї галузі в цілому і не може бути взятий за основу для прогнозування фінансових результатів окремо взятих компаній.
IATA представляє в цілому 240 авіаперевізників, які обслуговують 84% світового повітряного трафіку.