Уряд України і нафтопереробні заводи (НПЗ) домовилися обмежити торгові надбавки і пообіцяли дотримуватися цінового коридору, щоб зберегти стабільну ситуацію на ринку. Про це заявив директор департаменту нафтової, газової та нафтопереробної промисловості Мінпаливенерго Костянтин Бородін, пише сьогодні "Комерсант-Україна". За його словами, такі домовленості були досягнуті в ході засідання експертно-аналітичної групи при Кабміні з питань функціонування ринку нафти і нафтопродуктів і розвитку нафтопереробної промисловості.
Зокрема, нафтотрейдери погодилися зберегти їх брудну маржу (експлуатаційні витрати АЗС та нафтобаз, податки, заробітна плата і чистий прибуток) на рівні 180 дол. за тонну нафтопродуктів. Також було вирішено відстрочити на два роки перехід на стандарти якості нафтопродуктів "Євро-4" і "Євро-5".
У свою чергу Мінпаливенерго запропонувало ввести з 2011 р. мито в розмірі 120 євро за тонну імпорту світлих нафтопродуктів, заявив голова правління ПрАТ "Укртатнафта" (Кременчуцький НПЗ) Павло Овчаренко. "Це загороджувальне мито буде стимулювати нафтопереробку, а не імпорт нафтопродуктів", - зазначив він. Крім того, за даними джерел у Кабміні, уряду вдалося припинити ввезення нафтопродуктів компанією "Лівела", яка мала право на їх імпорт без сплати акцизу і ПДВ. "З 22 листопада вона вже не працює", - уточнило джерело.
З рішенням Мінпаливенерго не згодні постачальники імпортного палива. За словами директора мережі АЗС компанії Shell Вільяма Козика, це ставить трейдерів в саме невигідне положення в порівнянні з вертикально інтегрованими компаніями. "Фактично ці умови дають їм безмежні переваги, що ставить під загрозу існування таких гравців роздрібного ринку, як Shell", - зазначив він. На його думку, як тільки буде введено імпортне мито, місцеві виробники підвищать ціни на нафтопродукти на її розмір.