Міністри Євросоюзу мають намір розглянути всі аспекти, пов'язані із продажем Opel.
Європейський союз має намір розглянути ситуацію навколо продажу концерну Opel консорціуму у складі австрійсько-канадської фірми Magna, російського Сбербанку і Групи "ГАЗ". Для цього буде скликано спеціальну зустріч міністрів економіки і промисловості, заявив у Брюсселі представник Європейської комісії. За його словами, зацікавленим сторонам буде надана в повному об'ємі вся інформація, пов'язана з операцією. Міністрам належить з'ясувати, чи відповідають плани реструктуризації економічним критеріям ЄС. Зокрема, повинні бути представлені гарантії, що концерн збереже життєздатність у майбутньому, передає "Німецька хвиля". Європейська комісія прагне до того, щоб у ході реструктуризації не постраждало жодне підприємство концерну. В іншому випадку Брюссель може заборонити виділення фінансової допомоги на суму 4,5 млрд євро у вигляді кредитів і державних гарантій. Європейська комісія уважно стежитиме за подальшим розвитком подій і підтримуватиме постійні контакти із зацікавленими сторонами, підкреслив представник ЄС. Раніше повідомлялося, що Бельгія має намір зажадати від ЄС розслідування операції із придбання Opel консорціумом канадської Magna та Сбербанком РФ. Таку заяву зробив бельгійський віце-прем'єр Жоель Мільке, передає Бі-бі-сі. За словами чиновника, в операції із продажу Opel німецький уряд явно "переслідував свої інтереси", прагнучи зберегти всі заводи автовиробника, що працюють на території ФРН. При цьому бельгійський завод Opel в Антверпені, вірогідно, буде закритий, відзначив він. Нагадаємо, 10 вересня 2009 р. рада директорів General Motors схвалила продаж 55% акцій Opel консорціуму, куди входять канадські Magna та російський Сбербанк. При цьому самим GM належатимуть 35% німецькій компанії, а ще 10% акцій відійдуть співробітникам Opel. Низка ключових умов операції обговорюватиметься протягом декількох наступних тижнів, після чого буде укладено підсумкове зобов'язання для виконання угоди. Як повідомлялося, GM чекає, що операція, яку повинні будуть схвалити профспілки компанії, буде закрита протягом декількох місяців. На раді директорів обговорювалися чотири варіанти: продаж контролю над Opel бельгійському фонду RHJ або російсько-канадському консорціуму Magna-Сбербанк, збереження Opel у складі GM і, нарешті, банкрутства Opel. General Motors упродовж декількох місяців не міг визначитися із вибором інвестора для свого європейського підрозділу Opel. У травні ц.р., напередодні свого банкрутства, GM підписав меморандум про взаєморозуміння із канадською Magna, що виступає в партнерстві зі Сбербанком. Заявку Magna із самого початку підтримали федеральний уряд Німеччини і влада земель, де розташовуються заводи Opel. Проте потім GM почав затягувати переговори і схилятися у бік альтернативної заявки, поданої бельгійським інвестиційним фондом RHJ. Зміцнилася думка, що General Motors, причому не без впливу американської адміністрації, яка володіє 60% акцій GM, не захотів передавати технології Opel до Росії.