Мінінфраструктури планує завершити реформу дорожньої галузі до 2014 г
Міністерство інфраструктури України здійснює поетапне реформування дорожнього господарства, основні принципи якого - підвищення відповідальності місцевої влади за утримання доріг, реорганізація системи управління в області, пошук нових джерел фінансування дорожніх робіт і підвищення контролю їх якості. Про це повідомляє прес-служба Кабінету міністрів.
"На сьогоднішній колегії ми об'єднали для розгляду два питання: реформування дорожньої галузі і сфери автомобільних перевезень. Адже ці сектори взаємозалежні і зараз мають питання один одному: неякісні дороги приводять до фінансового навантаження на перевізників (пошкоджується рухомий склад), а великовагові транспортні засоби руйнують дороги , які не передбачені для такого навантаження. Тому сьогодні завдання Мінінфраструктури та учасників ринку знайти таку золоту середину для створення нормальних доріг і належного забезпечення перевезень ", - підкреслив Міністр інфраструктури Володимир Козак.
Зокрема, запропонована нова класифікація автомобільних доріг загального користування, згідно з якою оптимізована мережа автодоріг і затверджено переліки доріг загального користування місцевого значення, схвалена методика розподілу фінансових ресурсів. Розроблено проект закону України щодо розподілу функцій з управління автомобільними дорогами загального користування між Мінінфраструктури, "Укравтодором", Укртрансінспекція і місцевими органами виконавчої влади, згідно з яким Мінінфраструктури формує політику в дорожній галузі, "Укравтодор" займається управлінням автомобільними дорогами загального користування державного значення, Уктрансінспекція - здійснює контроль якості дорожньо-будівельних робіт, а місцеві органи влади - управління автомобільними дорогами загального користування місцевого значення.
Для організації стабільного фінансування, забезпечення повноти надходжень цих коштів та цільового їх використання Мінінфраструктури пропонує створити Державний дорожній фонд. Кошти, передбачені держбюджетом, з фонду розподілятися між місцевими адміністраціями та "Укравтодором". Крім того, реформування дорожньої галузі дозволить залучати й інші джерела фінансування будівництва автомобільних доріг - у планах шляховиків підготувати пропозиції для залучення інвесторів на умовах державно-приватного партнерства.
Передача доріг загального користування місцевого значення спричинить і реорганізацію ВАТ "ДАК" Автомобільні дороги України ". Зараз фахівці" Укравтодору "і Мінінфраструктури опрацьовують варіанти реорганізації товариства." Буде створена робоча група із залученням керівників областей, профспілок, асоціацій та громадських організацій для пошуку чіткого правильного рішення, яке дозволить реформувати ГАК таким чином, щоб підприємства, які обслуговують дороги місцевого значення, разом з усіма необхідними технічними засобами та механізмами також перейшли в підпорядкування місцевих органів державної влади ", - зазначив Козак.
Міністр також зазначив, що субвенції на ремонт доріг повинні надаватися областям, які здатні розподілити цей ресурс на соціально необхідних об'єктах.
У цілому реформування дорожньої галузі Мініфраструктури планує завершити до 2014 року.