Мінфін пропонує збільшити акцизні збори при імпорті автомобільних кузовів
Міністерство фінансів України запропонувало збільшити акцизні збори при імпорті кузовів для легкових автомобілів. У законопроекті, копія якого є у розпорядженні видання "Комерсант-Україна", пропонується збільшити в Податковому кодексі збори для укомплектованих і неукомплектованих автомобільних кузовів з 109 до 3,5 тис. євро за одиницю.
У проекті наголошується, що минулого року в Україну ввезли понад 22 тис. автомобільних кузовів, за які було сплачено всього 28 млн грн. У міністерстві називають це ухилянням від повного оподаткування - кузова декларуються як розібрані агрегати автомобілів, тоді як при імпорті готового автомобіля мито сплачується в розмірі 10% від його вартості. Тому "підвищення податку на кузова зробить агрегатне ввезення автомобілів недоцільним і дасть можливість розвитку їх повномасштабного виробництва".
Зараз великовузлове складання ведуть два з чотирьох українських автовиробників - компанія "Єврокар" (автомобілі Skoda) і Кременчуцький автоскладальний завод (КрАСЗ; Ssang Yong). При цьому повноцінне виробництво автомобілів діє на підприємствах ЗАЗ (Sens, Lanos, Forza, Vida) і "Богдан" (Bogdan, Hyundai).
Читайте також: Україна за 9 міс. 2012 р. скоротила випуск автомобілів на 22%
В "Єврокарі" говорять, що запуск дрібновузлового складання для компанії економічно вигідний при обсязі продажів не менше 80 тис. автомобілів в рік. Торік в Україні було продано понад 220 тис. легкових автомобілів. "Якщо в країні піднімуть збір, нам доведеться просто піти з ринку",- говорить керівник відділу зв'язків з громадськістю компанії "Єврокар" Олена Гавінська. При потужності 100-150 тис. на рік у цьому році завод виробить 18-20 тис. Директор з маркетингу " АІС " (володіє КрАСЗ) Сергій Боровик відзначає, що його компанія в разі прийняття законопроекту буде змушена сконцентруватися на імпорті.
В "Богдані" і "Укравто" (володіє ЗАЗом), навпаки, підтримують ініціативу Мінфіну. "Ми інвестували колосальні кошти у виробництво автомобілів і зацікавлені в держпідтримці у вигляді підвищення цього збору, спецмита на імпорт і утилізаційного збору",- повідомили в прес-службі "Богдана". У корпорації вважають, що такі заходи дозволять створити передумови для залучення світових автовиробників. В "Укравто" і взагалі вважають, що великовузлове складання автомобілів в Україні зараз економічно неефективне, оскільки витрати на його організацію порівнянні з імпортом. "За відсутності законодавчо закріплених вимог щодо створення потужностей і локалізації виробництва великовузлове складання фактично є прихованим імпортом і використовується виключно як схеми ухилення від оподаткування",- вважають у прес-службі компанії.
Прогнозувати шанси на прийняття документа експерти не беруться. Лобі в парламенті зараз є у представників обох груп виробників. Зокрема, на минулих виборах депутатами Верховної Ради стали власник АІС Дмитро Святаш, почесний президент "Укравто" Таріел Васадзе і співвласник "Богдана" - міністр економічного розвитку і торгівлі Петро Порошенко. Зараз законопроект проходить узгодження з низкою міністерств і відомств.