Про результати перевірки платник зможе дізнатися, зайшовши в особистий кабінет на сайті ДФС
Міністерство фінансів і Державна фіскальна служба розробили алгоритм автоматизації камеральних перевірок шляхом створення уніфікованої методології, завдяки якій звітність та перевірка декларацій буде проводитися в автоматичному режимі з використанням відповідного програмного забезпечення. Про це повідомляє прес-служба Мінфіну.
Фото: принцип автоматизації камеральних перевірок
Як повідомляється, автоматизація процесу перевірок дозволити скоротити час на її проведення, а також мінімізує вплив людського фактору на результат перевірки. Крім того, автоматизований процес дозволить і корупційні ризики.
За даними Мінфіну, на сьогоднішній день проведенням камеральних перевірок займаються понад 2 тис. співробітників ДФС, які повинні обробити більше 18,5 млн документів. Зокрема, предметом камеральної перевірки є дані, зазначені в податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та дані системи електронного адміністрування ПДВ. До таких даних відносяться кількісні і вартісні показники, зазначені в податковій звітності.
У зв'язку з цим, терміни отримання платником податку результатів перевірки досить великі.
В результаті пілотного проекту, запровадженого в одній з областей, було встановлено, що "безпілотна" перевірка документів може займати 5 хвилин, в той час як зараз інспектор витрачає на неї близько 40 хвилин.
У міністерстві також розповіли, що зараз робоча група доопрацьовує методологію розробленого алгоритму для камеральних перевірок. Алгоритм планується тестово впровадити в інших областях України, щоб далі автоматизувати камеральні перевірки по всій Україні.
В довгостроковій перспективі, камеральні перевірки планується ввести в електронний кабінет платника. Тобто платник податків зможе відразу оперативно отримувати інформацію про заповненої декларації онлайн.
Нагадаємо, у бізнес-омбудсмена розповіли, на кого підприємці найчастіше скаржилися в III кварталі.