Німецький Мінфін відмовився назвати планований обсяг третього пакета фінансової допомоги Греції. Відповідаючи на запитання про конкретні цифри, відповідальний секретар німецького фінансового відомства Штефен Кампетер сказав, що Німеччина "не збирається викидати гроші на вітер" і що програма допомоги Греції передбачає відповідні кроки, зокрема, дотримання певних умов з боку Афін. "Про списання частини грецької заборгованості мова не йде. Будь-які дебати на цю тему шкодять насамперед самим грекам", - цитує слова Кампетера німецький канал ZDF.
Раніше міністр фінансів Німеччини Вольфганг Шойбле підтвердив інформацію про те, що міжнародні кредитори, мабуть, запропонують Греції третій пакет фінансової допомоги. "Ймовірно, не вдасться уникнути третьої програми допомоги Греції", - сказав Шойбле, підкресливши, що про подальше "списання" частини грецьких боргів мови не йде. Німецькі ЗМІ інтерпретували заяву глави німецького Мінфіну як тверду вказівку на те, що надання Афінам чергових кредитних коштів після закінчення терміну цієї програми в 2014 р. неминуче.
У вересні в Німеччині відбудуться парламентські вибори, де канцлер ФРН Ангела Меркель спробує зберегти за собою цей пост на третій термін. Меркель неодноразово спростовувала всі повідомлення про те, що Афінам може знадобитися додаткова фінансова допомога, щоб зайвий раз "не злити німецьких платників податків напередодні виборів".
Привід для невдоволення у населенні Німеччини є, адже, як раніше написали німецькі ЗМІ з посиланням на повідомлення джерела в урядових колах Німеччини, порятунок єврозони обійдеться ФРН набагато дорожче, ніж заявляє влада країни. Потенційні виплати ФРН у зв'язку з участю країни в програмах допомоги "проблемним" периферійним державам єврозони (Португалія, Греція, Іспанія) перевищать озвучені Шойбле цифри (95,3 млрд евро) і складуть більше 122 млрд євро, повідомили німецькі ЗМІ 16 серпня.
Озвучена на засіданні комітету з фінансів бундестагу Шойбле цифра в 95,3 млрд евро враховує лише пряме фінансове навантаження на ФРН у зв'язку з участю країни в Європейському фонді фінансової стабільності (EFSF) і Європейському стабілізаційному механізмі (ESM), пояснило джерело. Однак ця цифра наводиться за виключенням фінансової відповідальності ФРН, яка виникає у зв'язку з 20-відсотковою участю країни в 60-мільярдному фонді EFSM, створеному в 2010 р. і керованому Єврокомісією, продовжив економіст. За його словами, необхідно також враховувати двосторонні греко-німецькі кредити, які вже обійшлися Німеччини в 15,2 млрд євро.
До всього іншого оцінки Міністерства фінансів ФРН наводяться за виключенням втрат Німеччини в зв'язку з відкладеними виплатами рядом периферійних країн за наданими їм кредитами. Слід також врахувати, що окремі політики виступають за проведення відповідних до стандартів МСФЗ списань за виданими фондами кредитами, повернення коштів у рамках яких викликає сумніви. У разі прийняття цієї ініціативи втрати Німеччини можуть ще більше зрости. "Великий і досить відчутний ризик в цьому відношенні представляє Греція, яка є потенційним неплатником у зв'язку з істотними проблемами в економіки країни", - підсумував експерт.